Help! Oxxio

• 29 January 2015
  • 2 reacties
  • 486 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties
Goede morgen,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, zo niet dan hoor ik dat graag! Ik zit een beetje in een bizarre situatie, waar ik zelf niets aan kan doen. Ik begin bij het begin:

12 januari kreeg ik een woning toegewezen en kreeg ik als advies (van de woningbouw) met spoed een energie leverancier te kiezen voordat de woning afgesloten zou worden en ik dus de aansluitkosten zou moeten betalen.

Dit heb ik meteen gedaan. Ik heb Oxxio gekozen. Omdat het met spoed moest is mijn bedenktijd ingetrokken.

Afgelopen maandag (dus 2 weken verder) kreeg ik een telefoontje van de woningbouw dat het huis wat ik had toegewezen gekregen nu gesloopt wordt en ik er dus meteen weer uit moest. Flink balen natuurlijk, want ik had net alle muren gewit, laminaat gelegd en mijn inboedel erheen gebracht. Maar goed, er zat niets anders op dan weer te moeten verhuizen. Dat gaat allemaal niet zo snel, dus voor nu moet ik bij vrienden logeren. Dat betekent dat ik mijn abonnemenen niet mee kan nemen.

Oxxio gebeld, die vertelde mij dat ik 250 euro boete moet betalen voor het beeindigen van het contract, maar ze kon op dat moment geen uitschrijvingen doen, want ze hebben een nieuw systeem en daar snapten ze nog niets van, dus ik kon beter volgende week even terugbellen.

UPC gebeld, die waren erg aardig en hadden begrip voor de situatie. Het was geen probleem om het contract te annuleren en ik krijg meteen een retourdoos opgestuurd. Diegene aan de telefoon was erg verbaasd over mijn oxxio verhaal (ik zei dat ik het niet had verwacht bij UPC omdat oxxio ook helemaal geen begrip toonde). Hij gaf mij het advies nar de consumentenbond te stappen, dus hier ben ik dan!

Is er iets wat ik kan doen aan de boete van Oxxio?

Ik ben heel benieuwd.

Groetjes, Roxanne

2 reacties

Ik snap niet dat je woningbouwvereniging niet aansprakelijk stelt voor de gemaakte kosten. Zij komen hen afspraken toch niet na.
Hoi Roxanne,

Vind het vervelend om te zeggen maar vrees dat je een groot probleem hebt.

Kom bij jou verhaal terecht omdat ik op zoek was naar mensen die net zoals ik problemen hebben met Oxxio. Zelf ben ik al maanden bezig om mijn meterstanden te corrigeren, Oxxio reageert niet of met een smoes dat de zaak nog in behandeling is. Ze moeten me nog een enorm bedrag terugbetalen voor niet gebruikte energie. Heb inmiddels een klacht ingediend bij klachtencompas en wacht nu op een reactie.

Ben de reviews over Oxxio gaan lezen en me rot geschrokken. Ik raad je aan om deze ook te gaan lezen. Er komen problemen voor zoals jij beschrijft, Oxxio laat je de boetes gewoon betalen met als reden dat je nu eenmaal hebt getekend en zij rechtmatig het geld kunnen innen. Doe je dit niet dan sturen ze incasso's met 40 euro extra kosten voor telate betaling.

Ben zelf inmiddels overgestapt naar een andere energieleverancier, dit gaf verwarring omdat zij nog rekenden met niet gecorrigeerde meterstanden. Heb dit gelukkig uit kunnen leggen en betaal nu redelijke maandelijkse energiekosten. Wacht wel nog steeds op mijn geld van Oxxio.

Vind het lullig dat ik je geen oplossing kan bieden. Hopelijk zijn er meer mensen met klachten die op dit forum willen reageren. Kunnen we een collectief vormen en gezamelijk naar Radar of Kassa gaan. Dit om de mensen weer eens te waarschuwen voor de verschrikkelijke service die Oxxio verleent.

Ga in ieder geval de reviews lezen, nog beter, schrijf een review op de verschillende sites over je ervaring zodat je anderen waarschuwt voor Oxxio. Dit heb ik zelf ook al gedaan.

Met vriendelijke groet,

G.B. Swart

Reageer