Consumentenbond.nl

Herroeping energiecontract niet verwerkt

Ervaringsdeskundigen gevraagd bij het onderwerp “ik heb mijn energiecontract binnen 14 dagen herroepen, maar de energie leverancier reageert niet en is doodleuk gaan leveren”

10 reacties

Als ze niet hebben gereageerd op jouw herroeping, hoe weet je dan dat ze die ontvangen hebben?

Reputatie 7
Badge +7

Voor mij draag je te weinig gegevens aan. Het gaat over een energiecontract. Bij wie ben je dat aangegaan. Heb je goed gekeken wat de voorwaarden zijn. Heb je het binnen de tijd herroepen, en wat was die tijd. Hoe heb je dat gedaan. Heb je geen enkele bevestiging van de herroeping/opzegging ontvangen. Dit soort molens werken langzaam, hoeveel tijd zit er precies tussen. Mogelijk is die tijd voor hen te kort en antwoorden ze alsnog. En anders is het toch de eerste stap die je nemen moet, nogmaals duidelijk aangeven dat je herroepen hebt, de datum de tijd en de manier waarop. En dat je dus vanwege de herroeping geen energie wilt afnemen.  In dit soort gevallen zal je meerdere keren moeten reclameren.

Ik heb per email en per past.nl herroepen, binnen de wettelijke termijn, 14 dagen. Daarover gebeld en de toezegging gekregen een bevestiging te ontvangen. Dit niet gebeurd en 4 dagen daarna is de levering gestart alsof er gewoon een contract is.

Als u een bevestiging heeft ontvangen kunt u bewijzen dat ze een fout gemaakt hebben en hoeft u niet veel anders te doen dan dit uw leverancier te laten zien waarna ze verplicht zijn uw overname weer terug te draaien. Als er sprake is van fouten kan dat ook nadat de levering al is gestart. Doen ze dat niet dan gaat u naar de geschillencommissie.

Volgens mij is de bevestiging dus niet gekomen: ”...de toezegging gekregen een bevestiging te ontvangen. Dit niet gebeurd...”.

Maar er is dus wel een herroeping verzonden per e-mail en per PostNL.

De e-mail is dan het enige bewijs, denk ik.

Volgens mij is de bevestiging dus niet gekomen: ”...de toezegging gekregen een bevestiging te ontvangen. Dit niet gebeurd...”.

Maar er is dus wel een herroeping verzonden per e-mail en per PostNL.

De e-mail is dan het enige bewijs, denk ik.

Ik denk dat je gelijk hebt en dan is er dus geen bewijs van ontvangst. Dan kan TS het natuurlijk nog steeds proberen maar is er een goede kans dat je het verliest.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, zo lees ik het ook, maar het is wat warrig dus dacht ik, kijken wat andere leden er van vinden. Er staat: Daarover gebeld en de toezegging gekregen een bevestiging te ontvangen. Dit niet gebeurd . Dus ik lees, wel over de kwestie gebeld en kennelijk telefonisch toegezegd dat hij een bevestiging zou ontvangen….. maar die is dus niet gekomen..  Ik ben altijd bereid uit te gaan van het goede, maar ben ook weer niet naïef.  Als het telefoon gesprek niet opgenomen is, heb je verder geen enkel bewijs…. en dat zal uitgebuit worden.  Dat wordt weer een moeilijk zaakje.

Als je zelf een e-mail hebt die je op een bepaalde datum hebt verzonden heb je toch in elk geval een aanknopingspunt voor een nader contact met de ongewenst leverende energie-aanbieder.

Zo vaak komt het toch niet voor dat iemand zegt: “Jouw e-mail heb ik nooit ontvangen”?

Reputatie 7
Badge +7

Uiteraard de moed niet laten zakken, dat heb ik niet bedoeld. En als hij zijn allereerste e-mail nog heeft (of via de provider aan te komen is, of anderszins met software) dan is er in elk geval een beginpunt. En laten we hopen dat men het netjes op wil lossen, dan kan het met een enkele e-mail wisseling gebeurd zijn. Maar hoe is het ook weer met onwillige honden (mogen hazen of kersen zijn). Groet Leo.

Als je zelf een e-mail hebt die je op een bepaalde datum hebt verzonden heb je toch in elk geval een aanknopingspunt voor een nader contact met de ongewenst leverende energie-aanbieder.

Zo vaak komt het toch niet voor dat iemand zegt: “Jouw e-mail heb ik nooit ontvangen”?

Als de zaak belangrijk genoeg is en je over FBI-hulpmiddelen beschikt bent kom je vast wel tot bewijs maar zo simpel is het echt niet om aan te tonen dat de leverancier dat mailtje ook inderdaad ontvangen heeft. Laat staan dat dat loont voor iets van honderd euro verschil voor een jaar.

Reageer