Hoe verstandig is het om NU zonnepanelen aan te schaffen?

• 3 October 2018
  • 27 reacties
  • 5737 Bekeken

Ik overweeg de aanschaf van zonnepanelen. Waar ik tegen aanloop is de hele situatie rondom het mogelijk goedkoper worden van de elektriciteit waardoor het terugverdienen dus langer gaat duren en de subside die pas in 2020 beschikbaar komt. Zelf heb ik het idee dat je beter kan wachten tot 2020. Dan is de subsidie beschikbaar en weten we tegen die tijd wat de belasting op elektriciteit e.d. gaat worden. Klopt deze gedachtegang?

27 reacties

Reputatie 2
@Goosmann

Graag gedaan. Ben benieuwd naar reactie.

Mbt mantelbuis ik zou deze naast verharding leggen indien mogelijk. Reden indien noodzaak om bij mantelbuis te geraken, dan kan dit zonder aantasting verharding.

Reden T-stuk dan kunt u zonder veel inspanning aftakking realiseren. Andere reden bij een 110 mm buis kunnen prima meerdere kabels gevoerd worden. Echter kan er een knoop komen. Wil heel af en toe gebeuren. In dat geval is dit dan simpel op te lossen en hoeven (in het ergste geval) niet eerst meerdere kabels uitgenomen te worden. (Kans is klein maar voorkomen is beter etc etc).
Badge
Ik overweeg de aanschaf van zonnepanelen. Waar ik tegen aanloop is de hele situatie rondom het mogelijk goedkoper worden van de elektriciteit waardoor het terugverdienen dus langer gaat duren en de subside die pas in 2020 beschikbaar komt. Zelf heb ik het idee dat je beter kan wachten tot 2020. Dan is de subsidie beschikbaar en weten we tegen die tijd wat de belasting op elektriciteit e.d. gaat worden. Klopt deze gedachtegang?

Gewoon doen als je spaargeld op de bank hebt staan waar je belasting over moet betalen of bedrijfswinst omzetten in kosten. Gebruik dat om een positive kijk te genereren op het milieu. Lukt dat niet laat het maar. Het kost je eenvoudigweg naast de aanschaf geld en vermoedelijk per maand evenveel als nu, vermoedelijk toekomstig meer.. Een goede investering is het niet.. een positieve kijk op de toekomst als je de politiek gelooft is het wel.🤓

Reageer