Hoge tarieven Frank Energie

• 22 December 2021
  • 14 reacties
  • 10179 Bekeken

Zijn er meer mensen die zich afvragen waar die idioot hoge prijzen van Frank Energie vandaan komen? Voordat ik klant was met een aangemelde app, stonden er steeds lage prijzen in, zelfs een negatieve stroomprijs! Nadat de levering was begonnen ging de app een halve dag uit de lucht en nadat ik opnieuw ingelogd had, weg lage prijzen?! Ik zit vandaag 22-12-2021 op €2,80 voor een kuub gas en de hoogste KWh prijs is €0,74! Zijn hier meer ervaringen mee? Ik verwarm nu mijn woonkamer met een petroleum kachel en laad mijn electrische auto op aan een openbare laadpaal, dat is goedkoper zelfs ‘a nachts! Ik zat bij Welkom energie en daarna gedwongen bij Eneco en toen overgestapt naar Frank Energie. ben voor de maanden nov en dec al €1100,00 kwijt aan gas en stroom. Stap in januari (eerste mogelijkheid helaas) weer over, want dit gaat nergens over…

Mijn oproep trap er niet in! Zogenaamd lage prijzen maar midden in de nacht tussen 2-3 uur een lage KWh prijs daar kan niemand wat mee, dat is alleen maar om de gemiddelde prijs naar beneden te krijgen!

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5

De site meldt: Energie tegen inkoopprijzen

Frank staat voor eerlijk en openhartig, voor duidelijk en direct. Wij Nederlanders zijn hartstikke Frank. We houden van dingen die helder en goed zijn. En we houden er niet van als we teveel betalen.

De daadwerkelijke inkoopprijzen van gas en stroom zijn op dit moment super hoog. Er zijn veel energie maatschappijen die worstelen met de prijzen voor vaste contracten. Er is nog geen duidelijkheid over hoe en wanneer de energieprijzen stabiliseren. Ben wel benieuwd naar het verschil in wat Frank u in rekening brengt tov de inkoopprijs. “Hij” moet ergens aan verdienen.
Reputatie 6
Badge +5

Elke maand stelt ‘Frank’ je termijnbedrag opnieuw vast op basis van je verwachte verbruik en de verwachte prijzen. Dat betekent dat je dus meer betaalt in de winter dan in de zomer. De uiteindelijke kosten worden beïnvloed door je werkelijke verbruik en de werkelijke inkoopprijzen. Verbruik je minder en/of gaat de prijs omlaag, dan zul je ook minder hoeven te betalen. Dat geldt natuurlijk ook omgekeerd. En elke maand corrigeren we het verschil tussen het termijnbedrag en de werkelijke kosten van de vorige maand.

Speelt @Robertocabrio bovenstaand ook een rol? Is het verbruik goed ingeschat of op basis van verbruik afge/verrekend?

Frank Energie belast de inkoopprijs met een kleine toeslag door, dus ben idd benieuwd naar de inkoopprijzen, op andere websites staat dat de gasprijs op het moment (vandaag) gemiddeld €1,72 is, incl alle heffingen en btw. Dat is toch beduidend minder dan wat Frank Energie berekent. En die hoge stroomprijs snap ik helemaal niet, is alleen groene stroom van windmolens en zon, dat heeft niks met de hoge gasprijs te maken. 

neemt niet weg dat ik me er echt wel in verdiept heb, en dat ik na aanmelding meteen met de app aan de gang ben gegaan om ermee bekend te raken. Wanneer ik het beste mijn auto aan de lader kon zetten e.d. ik heb deze hoge prijzen niet gezien in de periode voor de app “live” ging, anders had ik gelijk weer opgezegd. Stroomprijzen pieken tussen 8-9 en 17-19 uur en verder zijn de prijzen gewoon hoog ook s nachts en in het weekend. 

Groet! Robert

Zijn er meer mensen die zich afvragen waar die idioot hoge prijzen van Frank Energie vandaan komen?

Eigenlijk niet, dit is precies waar je rekening mee moet houden als je de echte marktprijzen gaat betalen, het kan enorm meevallen en enorm tegen vallen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest op de website.

Ik vraag mij het een en ander af. Lezen zij ieder uur de slimme meter af om te bepalen wat je voor die stroom in dat uur moet betalen. Dan kan ik mij voorstellen dat stroom tussen 17.00 en 18.00 heel duur is. Ik zie daar nu prijzen waar je van gaat schrikken. Ben ik blij dat ik 1 september jl. een contract heb afgesloten. Je zult nu de pech maar hebben dat je een nieuw contract nodig hebt.

Sowieso heeft de topic starter pech, want hij komt van Welkom energie af. Dat begint op een kwestie van in 7 sloten tegelijk lopen.

Ja hier net zo. Echt niet normaal meer. Slechtste keus ooit! Weet dat de prijzen zijn gestegen maar frankenergie spant de kroon 😡

Ja hier net zo. Echt niet normaal meer. Slechtste keus ooit! Weet dat de prijzen zijn gestegen maar frankenergie spant de kroon 😡

Maar wat heeft je dan bezielt met zo'n onzekere constructie in zee te gaan?

Kunnen we ook wat tegen die torenhoge prijzen doen?

Je kunt weer opzeggen.

Je kunt weer opzeggen.

Echt? 

Je kunt weer opzeggen.

Echt? 

Al gedaan hoor!

Je kunt weer opzeggen.

Echt? 

Al gedaan hoor!

Sorry, maar waarom vraag je het dan?

Je kunt weer opzeggen.

Echt? 

Al gedaan hoor!

Sorry, waarom niet?

Je kunt weer opzeggen.

Echt? 

Al gedaan hoor!

Sorry, waarom niet?

Omdat je zo raar reageert op het antwoord.

Reageer