Consumentenbond.nl

Hogere energierekening: wat ga je doen?

  • 22 januari 2019
  • 34 reacties
  • 4738 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@Kattenkop Kun je de maandtermijn niet online omlaag zetten op de website van de energiemaatschappij?
@Bert Dat heb ik uiteraard gedaan en wel voor het einde van vorige maand. Het systeem laat het wel zien maar voert het pas een maand later door, zelfs een maand later als dat de systemen je laten weten.

Waarschijnlijk gaat VandeBron hetgeen zij als te weinig zien van de eindafrekening halen en moet ik nogmaals bedragen gaan storneren om tot het afgesproken bedrag te komen. Ik heb ze voor eind januari aangegeven dat ik van het contract af wil omdat zij zich niet aan afspraken houden. Nu willen ze de aanpassing pas doorvoeren per april dus ( je betaalt vooruit). Dat gaat niet gebeuren. Inmiddels is het aanpassen van het termijnbedrag ook gereduceerd tot een verhoging van 80% als minimum. Ik voorzie een zeer moeizaam traject en zelfs juridisch gevecht met VandeBron, die nog steeds niks van zich heeft laten horen. De incassomachtiging overweeg ik in te trekken want ik ga deze storneren tot ik het afgesproken bedrag heb betaald. En wat zij achteraf onterecht opleggen is geen afspraak / overeenkomst. Ik roep iedereen op bedragen die ten onrechte door VandeBron worden afgeschreven van de rekening te storneren. Wat een waardeloze leverancier is dat toch. Ik ben echt witheet.
Wens je veel succes kattekop, volg Vandebron met veel interesse. Weet inmiddels dat je een lange weg te gaan hebt... (rechtzaken in het bijzonder..)

GA
Via het contactformulier geen reactie gehad nog, dat is inmiddels al weer bijna 2 weken geleden. Wel heb ik gebeld en na 10 minuten wachten kreeg ik iemand aan de lijn. Die gaf aan begrip te hebben voor de situatie, de IT was de schuld van alles, en ze vond het zelf ook vervelend. Kan ik me voorstellen als je de hele dag bestookt wordt met telefoontjes van mensen met een dergelijk verhaal. Het verhaal is dat het voorstel dat in december is gestuurd niets met je antwoord heeft gedaan en gewoon de mutatie heeft doorgevoerd. En daarna ging alles vanzelf. Als je dat toch weet dan grijp je in, dit is al 2 maanden geleden. Maar nee de trein dendert gewoon door.

Ik zou overgedragen worden naar afdeling Special Care, Ben benieuwd want ik wil boetevrij bij ze weg. Vertrouwen is volkomen verdwenen, vooral nadat de systemen een dreigmail met incassokosten wisten af te leveren. Net alsof systemen niet te stoppen zijn, wat een onzin. Nee ik vrees voor eenzelfde lot dan EnergieFlex en dan wil ik niet degene zijn die daar voor een stevig bedrag het schip in gaat. Dus weg met die club.
NLE heeft klanten misleid door in december 2018 in offertes voor levering in 2019 (!) de belasting van 2018 op te nemen. Daardoor leek hun aanbod erg aantrekkelijk. Na 1 januari knalt het tarief meteen omhoog: van 65 cent per kuub naar 72 cent.

NLE was in december een voordelige keus, nu zijn er opeens 58 aanbiedingen die (een stuk) aantrekkelijker zijn.
Inmiddels is er nog steeds geen communicatie geweest van de kant van VandeBron. Wel een tweede aanmaning. Even op mijn persoonlijke omgeving ingelogd en heb gezien dat de verhoging en de daaruit voortvloeiende facturatie zijn teruggedraaid. Op mijn geuite wens / eis om het contract boetevrij te beëindigen nog geen enkele reactie gehad. Ik denk ook niet dat die gaat komen.
Er is goed nieuws. Vandebron heeft gereageerd en aangegeven dat ik (en anderen ook) kostenloos kan overstappen als ik het contract minstens drie maanden heb uitgezeten en dat doe voor de 19e van de maand. Dat ga ik dus komende maand ook doen. Begin mei heb ik een andere leverancier en word ik niet geconfronteerd met een overstapboete.
Reputatie 7
Badge +5
@Kattenkop Dank voor je update, altijd leuk om te lezen als het goed afloopt met dergelijke zaken.☺
Badge +6
➡Update! In het Klimaatakkoord worden een aantal belangrijke knopen doorgehakt, constateert de Consumentenbond. Belangrijkste winstpunt: de lasten worden (iets) eerlijker verdeeld over consumenten en bedrijven. Toch zijn er nog heel wat open eindjes. In het nieuwsbericht op onze website lees je hier meer over!

Reageer