Consumentenbond.nl
Beantwoord

Hoog rustverbruik meten met Huisbaasje

Sinds 1 maand heb ik Huisbaasje in gebruik en na enige opstartproblemen werkt het prima.
Mijn rustverbruik is nogal hoog, rond de 360 watt, en Hb geeft ook aan dat het vrij hoog is. Hoe kan ik er nou achter komen waardoor dit veroorzaakt wordt ?
Ik heb vloerverwarming id de badkamer maar die staat op 16 gr. ingesteld.Verder heb ik een oude koel/vriescombinatie, maar die kan 's nachts toch niet zoveel gebruiken ?
Graag advies,
Henk
icon

Beste antwoord door Monique 11 januari 2019, 13:27

Bij deze:

De beste manier om stroomverbruikers te achterhalen is met de live weergave voor elektriciteit in de app door het huis te lopen en apparatuur aan of uit te schakelen. Door de toe- of afname in verbruik kan je achterhalen welk apparaat hoeveel gebruikt. Als je het dan nog niet kan vinden, kan je proberen groepen in de meterkast één voor één uit te zetten. Zo kan je achterhalen in welk gedeelte van de woning het verbruik precies zit. Het uitschakelen van de groepen met de router en/of de meetstekker kan natuurlijk helaas niet, omdat er dan geen gegevens meer te zien zijn in de app.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goede vraag, @Gerding1. Leuk dat je ons hebt gevonden, en je vraag hier hebt gesteld. Ik zet je bericht uit bij de Huisbaasje baasjes, en laat het je weten wanneer ik een reactie heb. 😉
Reputatie 7
Badge +7
Bij deze:

De beste manier om stroomverbruikers te achterhalen is met de live weergave voor elektriciteit in de app door het huis te lopen en apparatuur aan of uit te schakelen. Door de toe- of afname in verbruik kan je achterhalen welk apparaat hoeveel gebruikt. Als je het dan nog niet kan vinden, kan je proberen groepen in de meterkast één voor één uit te zetten. Zo kan je achterhalen in welk gedeelte van de woning het verbruik precies zit. Het uitschakelen van de groepen met de router en/of de meetstekker kan natuurlijk helaas niet, omdat er dan geen gegevens meer te zien zijn in de app.

Reageer