Beantwoord

Huisbaasje app logt je telkens uit

De iPhone app logt mij telkens uit. Dat is flink irritant. Ik neem aan dat dit een bug is, die gefixt moet worden?
icon

Beste antwoord door Monique 14 May 2018, 16:20

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Een app of telefoon?
Want ik zie nergens iets staan over een app?
Of bedoelt u dat de Iphone automatisch uitlogt in apps?
Ik moet mij (zeer) regelmatig opnieuw aanmelden in de iPhone app. In het begin bleef ik ingelogd, zoals dat bij de meeste apps gebeurt. Het is vervelend om telkens je wachtwoord op te moeten zoeken in je wachtwoorden app om in te loggen. Is nergens voor nodig.
Reputatie 7
Badge +4
ik neem aan dat je de website van de consumentenbond bedoeld. heb ik ook last van, ook op de pc.

wellicht kan iemand van cb de oplossing aangeven of de site even aanpassen
ik neem aan dat je de website van de consumentenbond bedoeld. heb ik ook last van, ook op de pc.

Ruim je wellicht regelmatig de cookies op? Dan ben je daarna namelijk uitgelogd.
Nee, ik bedoel de Huisbaasje iPhone app zelf. Daar moet ik regelmatig opnieuw inloggen (niet altijd). Geen enkele andere iPhone app heeft daar last van.
Reputatie 6
Badge +5
Staat er indien je inlogt een knop genaamd; inlog onthouden of zoiets? Of kijk is bij instellingen?
Probeer de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Je kan ook altijd (indien lid van consumentenbond) bellen 070 - 445 45 45 maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 18:00 uur. Ik verwacht dat hun kunnen jou ook erg goed helpen

Misschien is het handig om bij de uitleg erbij te zetten dat het de Huisbaasjes app is.

Hopelijk helpt een van de tips en is het probleem snel opgelost!
Reputatie 6
Badge +6
@P. Laman: Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Zoals @TijsZonderH aangeeft mag je ons altijd bellen. De collega's van Huisbaasje zijn alleen wel bereikbaar op een ander nummer, namelijk:
085 – 2019816 op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur. Ik heb jouw vraag alvast naar Huisbaasje doorgezet, zodat ik hopelijk een antwoord kan terugkoppelen hier op het forum.
Reputatie 7
Badge +7
Bij deze het antwoord op je vraag @P. Laman:

De Huisbaasje app hoort de inlog vast te houden. Als er succesvol ingelogd is, wordt de geldigheid (een half jaar) iedere keer dat de app wordt geopend opnieuw ingesteld. De enige situatie waarin de app om een nieuwe inlog zou moeten vragen is als hij geopend wordt op het moment dat er geen internetverbinding beschikbaar is (geen 3/4G en/of wi-fi). Dan zal de inlog bij de volgende keer, als er wel internetverbinding is, opnieuw gedaan moeten worden. Controleer dus goed dat je verbinding hebt als je de app start. Helpt dit antwoord niet, dan kan er contact met ons opgenomen worden.

Ik hoop dat het probleem hiermee verholpen kan worden. Mocht dat niet lukken, dan kan je contact met de Huisbaasje experts opnemen door te bellen naar het nummer wat Niels doorgaf: 085 - 2019816.
Dan zou het inderdaad wel eens aan een slechte internetverbinding kunnen liggen. Wij wachten hier met smart op glasvezel. Gaat er gelukkig wel komen. Andere apps lijden echter niet aan dit manco. Maar ik zal er rekening mee houden.
Reputatie 7
Badge +4

Ruim je wellicht regelmatig de cookies op? Dan ben je daarna namelijk uitgelogd.

nee, daar ligt het niet aan. en bij andere sites heb ik dit probleem niet. en dus ook op iphone en Mac, PC.

nee, daar ligt het niet aan. en bij andere sites heb ik dit probleem niet. en dus ook op iphone en Mac, PC.

Het valt mij wel op dat ik telkens opnieuw bij het forum in moet loggen (dus niet de site van de bond zelf) maar ik begrijp dat dat een bekend ongemak is waar nog wat aan moet gebeuren.
Reputatie 7
Badge +7
Zou het kunnen dat jullie in meerdere browsers inloggen @A. Deen en @E.B.F. Stroeve?
Bij de bij mij bekende gevallen was dit namelijk elke keer de boosdoener.
@Monique van de Beek zeker,laptop, telefoon en tablet.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het nog eens uitzetten. Waarschijnlijk gaat het bij jou ook fout om deze reden, maar dat zou natuurlijk niet moeten. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Zou het kunnen dat jullie in meerdere browsers inloggen @A. Deen en @E.B.F. Stroeve?
Bij de bij mij bekende gevallen was dit namelijk elke keer de boosdoener.

sterker nog, dat is een zekerheid. er is overigens geen relatie tussen wel/niet inloggen en wel/niet meerdere browsers/apparaten gebruiken. ik moet altijd inloggen.
Reputatie 7
Badge +7
@A. Deen en @E.B.F. Stroeve, ook in dit topic nogmaals mijn reactie:
Ik zou hier graag nog enige nadere toelichting op willen geven, aangezien ik deze melding naar onze ontwikkelaars heb doorgezet voor meer verduidelijking. Het platform waar wij gebruik van maken is extern, maar geïntegreerd met onze website. Dit betekent dat het inlogproces voor onze website en de community gelijk is. Onze website zelf heeft inderdaad de optie om ingelogd te blijven, echter wordt deze optie niet ondersteund door het community platform.
Dit is dan ook de reden dat klikken op deze knop voor de community dus niet werkt. Daarnaast is het zo dat wanneer je je browser sluit, je sessie verloopt, en je dus uitgelogd wordt. Dit heeft dus niets te maken met het wisselen tussen browsers of apparaten zoals ik eerst dacht.
Wel is het mogelijk ingelogd te blijven door het gebruik van cookies, echter verschilt dit proces weer per browser, en zal het daarom niet altijd werken. Zelf werk ik meestal in Chrome, en daar ben ik altijd standaard ingelogd.

Ik heb in ieder geval bij onze ontwikkelaars voorgelegd dat ik graag zou zien dat ingelogd blijven mogelijk wordt gemaakt. Bedankt voor het doorgeven van jullie signalen en suggesties!
Reputatie 7
Badge +4
@Monique van de Beek dan zit daar dus het probleem. En dan bedoel ik het syncen van de logon met die externe omgeving van de community. En dan zit het verschil op gebruikersniveau want er zijn blijkbaar gebruikers waar het prima werkt en gebruikers waar het nooit werkt. Daar zou ik zoeken.

Ik gebruik ook chrome, maar ook safari en edge, en dat doe ik op mobiel, pc en mac, overal hetzelfde probleem, ik moet altijd inloggen. ik kom op vele andere sites en daar heb ik dit probleem totaal niet.

Reageer