huisbaasje (energyflip) is ermee gestopt: wie heeft een tip?

  • 22 June 2022
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Mijn huisbaasje doet het niet meer... Energieflyp gebeld, stekker eruit en erin, kabel losgemaakt, kwartier gewacht als een soort reset maar helaas ondanks dat telefoon met wifi verbonden is geen "meetstkeer"bij mijn WIFI, heeft imand een tip? 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik kan de vraag niet begrijpen, maar ik denk dat je bij het apparaat moet kijken of die verbinding maakt met de modem/router en daarna of je op je smartphone in het wifi lijstje dat apparaat ziet. Daarna wachtwoord intypen en de overige instellingen aflopen en moet hij verbinding maken.

Off topic reacties zijn verwijderd

Reputatie 4
Badge +5

@Catootje Op de Energieflip.nl heb ik dit gevonden

Ik hoop dat dit wel werkt en u de gemiddelde besparing van 150,00 alsnog kan halen.

 

Gebruiksproblemen gateway (vanaf 2021)

Ik heb een 'Meetstoring' / er komen geen metingen binnen ( slimme meter )

Als de app een melding “Meetstoring” geeft, betekent dit dat de gateway/meetstekker wel internetverbinding heeft, maar dat er geen metingen doorkomen. Controleer daarom de aansluiting van de P1-kabel. Als de gateway/meetstekker contact heeft met de meter, zou het middelste lampje van de groen moeten zijn. Is de kabel goed aangesloten, maar is het lampje toch oranje/rood? Probeer dan de kabel in een ander poortje van de gateway/meetstekker te steken. Na aansluiting moet het lampje na een halve minuut groen zijn geworden.

Het is ook mogelijk dat je zonnepanelen hebt en bij de installatie van de gateway hebt aangegeven dat deze uitgelezen worden met een aparte meter. Als je de gateway toch niet op een extra meter aangesloten hebt, kan dit voor een foutmelding in de app zorgen. Neem contact met ons op om de instelling aan te passen.

Reageer