Consumentenbond.nl
Beantwoord

Huisbaasje installeren: Gasmeter sensor achteraf aansluiten lukt niet

Een paar weken geleden Huisbaasje geïnstalleerd zonder gasmeter, die zat namelijk net iets te ver weg. Een paar dagen later de locatie van de meetstekker tussen de (digitale, niet slimme) electriciteitsmeter en de gasmeter kunnen aanpassen zodat ik beide sensoren kon aansluiten. Maar de app blijft beweren dat ik geen gasmeter heb. Is er een mogelijkheid om de gasmeter achteraf toe te voegen? Indien onmogelijk, kan ik Huisbaasje naar fabrieksinstellingen resetten?
icon

Beste antwoord door Natalie Rosien 15 augustus 2018, 10:06

Ah, goed te weten dat het inmiddels werkt, dank voor het doorgeven. Veel plezier met Huisbaasje!

Voor andere Huisbaasje eigenaren die achteraf de gasmeter sensor aansluiten en tegen hetzelfde probleem aanlopen als @Blackjack: Het Huisbaasje team kan dit omzetten in je account. Bel hiervoor dus met hen, op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur: 085 - 2019816.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hoi @Blackjack, welkom bij de community, goed dat je hier je vraag stelt! Ik geef hem door aan onze Huisbaasje experts en kom gauw bij je terug.
Intussen opgelost: de gasmetersensor kan achteraf alleen door jullie helpdesk worden toegevoegd.
Reputatie 5
Badge +7
Ah, goed te weten dat het inmiddels werkt, dank voor het doorgeven. Veel plezier met Huisbaasje!

Voor andere Huisbaasje eigenaren die achteraf de gasmeter sensor aansluiten en tegen hetzelfde probleem aanlopen als @Blackjack: Het Huisbaasje team kan dit omzetten in je account. Bel hiervoor dus met hen, op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 uur: 085 - 2019816.
Badge
Ik moet de gassensor aansluiten, maar de app kan niet terug naar de installatie. Hoe kan ik alsnog de sensor aansluiten?
Badge
`Ik moet een verlengkabel gebruiken om de gassensor aan te sluiten. Volgen Huisbaasje helpdesk heb ik een RJ 11 stekker nodig, maar het mannetje past niet in de meter. Kortom kunt u duidelijk aangeven welk type verlengkabel nodig is en ook hoe de volgorde van de gekleurde kabeltjes moet zijn?
Reputatie 7
Badge +7
Ik ga het voor je na, @Glennmaitree!
Badge
Dank je Monique, graag zsm, want ik kan de kabel nog retourneren en vervangen door de juiste.
Badge
Hi Monique, heb je al kans gehad om een antwoord te vinden?
Badge +6
Hi Monique, heb je al kans gehad om een antwoord te vinden?

Hi @Glennmaitree, we hebben inmiddels een antwoord ontvangen van onze collega's. Zij geven aan dat er inmiddels al telefonisch contact geweest is. Ben je hiermee voldoende geholpen?

Voor iedereen die ook benieuwd is naar de het antwoord: "Het gaat om een RJ10 stekker. Het is nu inderdaad niet mogelijk om op een later moment de instructie weer in te gaan. Dit gaat worden aangepast. Als iemand nu weer het installatieproces weer in wil, kan er contact opgenomen worden met ons (Huisbaasje). Wij kunnen gegevens uit het Huisbaasje account halen waardoor de instructie weer benaderbaar is."
Badge

Hi Monique, heb je al kans gehad om een antwoord te vinden?Hi @Glennmaitree, we hebben inmiddels een antwoord ontvangen van onze collega's. Zij geven aan dat er inmiddels al telefonisch contact geweest is. Ben je hiermee voldoende geholpen?

Voor iedereen die ook benieuwd is naar de het antwoord: "Het gaat om een RJ10 stekker. Het is nu inderdaad niet mogelijk om op een later moment de instructie weer in te gaan. Dit gaat worden aangepast. Als iemand nu weer het installatieproces weer in wil, kan er contact opgenomen worden met ons (Huisbaasje). Wij kunnen gegevens uit het Huisbaasje account halen waardoor de instructie weer benaderbaar is."
Badge
Drie (3) keer heeft de helpdesk mij verteld dat een TJ 11 stekker nodig is om de kabel te verlengen. Inmiddels gekocht en nu blijkt dus een RJ 10 stekker de juiste te zijn!
Getuigt niet echt van efficiëntie nu ik alweer een andere stekker moet kopen/ruilen...:(
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @Glennmaitree, ik heb nog even nagevraagd bij het Huisbaasje team hoe het komt dat jou een ander advies is gegeven over de stekker. Inderdaad is er een interne miscommunicatie over geweest. Inmiddels is bij iedereen in het team bekend hoe het precies zit met de stekkertjes, mocht in de toekomst de vraag nog eens komen. Overigens is het verlengen van de kabels niet officieel ondersteund en geheel voor eigen risico van de gebruiker. Nogmaals excuses voor het ongemak, hopelijk werkt alles nu (met juiste stekkertje) naar behoren!
Badge
Dat is dan weer een controversieel antwoord, want volgens een van de medewerkers van HB
maakt het niet uit hoe lang de kabel is.
Ik neem aan dat er meerdere gebruikers zijn met een gasmeter net iets verder dan het meegeleverde snoertje lang is.
Wordt het niet eens tijd dat jullie onderling eens goed doorspreken wat er nu wel/niet klopt?
Welke stekker, hoe lang maximaal, her- installeren binnen de app.

Reageer