Consumentenbond.nl
Beantwoord

Huisbaasje van oude naar nieuwe meter

• 29 maart 2018
  • 3 reacties
  • 460 Bekeken

Vanmiddag zijn door Liander de oude meters weggehaald en nieuwe (een voor gas een voor electriciteit) teruggeplaatst.
Hoe nu te handelen met mijn Huisbaasje.
Kan ik gelijk het P1 snoer in de electriciteitsmeter steken?
En in de Meetstekker van Huisbaasje?
Electriciteitsmeter is Landis Gyr E350
Gasmeter is Uniflo4 SRT

(deze vraag per ongeluk eerder, in verkeerde categorie, gesteld)
icon

Beste antwoord door Wendy van den Elshout 30 maart 2018, 12:19

Daar ben ik weer @DeeJee , met het antwoord van mijn (snelle) collega, die ik gemakshalve even quote:

Ja, zo simpel is het. Sensoren er uit, kabel er in. De gasmeter stuurt automatisch zijn stand door naar de elektriciteitsmeter. Er hoeft dus niet met Huisbaasje op de gasmeter te worden aangesloten.
Het is wel handig als hij zich nog even bij ons meldt zodat we in zijn account de meters naar "slim" kunnen zetten. Gas komt namelijk niet meer live door met de slimme meter. Als we de aanpassing doen krijgt hij voor gas in de app een dagstand te zien. Anders blijft hij een verbruiksmeter hebben die continue op 0 staat.

Ben je hiermee geholpen?

Mocht je bij het gebruik van Huisbaasje nog tegen verbeterpunten aanlopen, voel je dan vrij deze met ons te delen, voor de doorontwikkeling van Huisbaasje.

Voor nu wens ik je een fijn en warm weekend toe! Laat je het ons nog weten of alles naar behoren werkt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5
@DeeJee , dank voor je bericht dat ik heb doorgezet in de organisatie, ik hoop je snel van een antwoord te kunnen voorzien. Je andere berichtje heb ik verwijderd.

Tot snel,
groeten
Wendy
Reputatie 4
Badge +5
Daar ben ik weer @DeeJee , met het antwoord van mijn (snelle) collega, die ik gemakshalve even quote:

Ja, zo simpel is het. Sensoren er uit, kabel er in. De gasmeter stuurt automatisch zijn stand door naar de elektriciteitsmeter. Er hoeft dus niet met Huisbaasje op de gasmeter te worden aangesloten.
Het is wel handig als hij zich nog even bij ons meldt zodat we in zijn account de meters naar "slim" kunnen zetten. Gas komt namelijk niet meer live door met de slimme meter. Als we de aanpassing doen krijgt hij voor gas in de app een dagstand te zien. Anders blijft hij een verbruiksmeter hebben die continue op 0 staat.

Ben je hiermee geholpen?

Mocht je bij het gebruik van Huisbaasje nog tegen verbeterpunten aanlopen, voel je dan vrij deze met ons te delen, voor de doorontwikkeling van Huisbaasje.

Voor nu wens ik je een fijn en warm weekend toe! Laat je het ons nog weten of alles naar behoren werkt?

Reageer