Beste,
Heb nu 3 installateurs over de vloer gehad en wil een nefit hybride warmtepomp 5kw split systeem laten plaatsen. Als ik de onderdelen los bestel in de webshop dan ben ik hooguit 4500 euro kwijt maar de installateurs vragen allemaal rond de 10000 euro compleet geïnstalleerd. Maar de offertes zijn niet met bedragen gespecificeerd alleen een totaal bedrag. Als ik hier wat over vraag wordt het gezegd dat er nog 2500 euro subsidie op zit dus de set kost u 7500 euro.
In mijn situatie is de set nog makkelijk te installeren omdat de buitenunit 4m van de technische ruimte af ligt en alles is vrij toegankelijk en ook voor leidingwerk is de route vrij toegankelijk alleen een gat boren door gevel. Elektrawerk extra groep zit niet eens in het bedrag omdat ik als elektricien dat zelf doe.
Op diverse sites staat dat gemiddelde hybride warmtepomp systeem tussen de 4500 en 6000 euro kost incl installeren. Nu zijn per januari de prijzen verhoogd maar dan kom je nog lang niet aan de 10000 euro.
Waar gaat dit heen zeker ook met de absurt hoge energieprijzen. Weddn dat over een jaar tot 2 jaar de energiebedrijven vette winsten hebben, net zoals de grote oliebedrijven. Overheid moet ingrijpen.
Hebben nog meer mensen deze ervaringen?
Beste antwoord door RonaldD
Bekijk origineel