Vraag

ik zoek een zonnepaneel leverancier die wil leveren zonder inverter en op het dak leggen

• 24 November 2022
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Ik zoek al een tijdje een zonnepanneel leverancier die zonnepanelen wil leveren en op het dak leggen maar dan zonder de inverters.

Dit om dat ik reeds een inverter heb.

echter willen deze firma’s alleen een totaal oplossing leveren met inverter.

zijn er firma’s in het zuiden van het land die dit willen doen ?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Opties zijn:

:Zelf doen. Je koopt ook de panelen en toebehoren en monteert zelf. Dat er geen BTW teruggave is, is jammer, maar je verdient genoeg.

: Via werkspot een vakman (?) vinden. Garantie is er niet, maar je bespaard genoeg.

: Verkoop de inverter.

de inverter is een nieuwe dus is het geen 2e hands regelaar en in dit geval heb ik kennis voldoende voor het aansluiten er van.  maar zelf panelen op het dak leggen  is natuurlijk een veiligheid risico dat zou ik graag willen uitbesteden door bedrijf met juiste veiligheid maatregelen en materiaal.  Het vreemde is dat men het vaak heeft over garantie van de inverter terwijl je panelen probeert te kopen die vakkundig op een dak moet worden gelegd.  Ik kan natuurlijk zelf panelen komen maar dan heb ik nog steeds niemand die ze op het dak will leggen vakkundig.

Reputatie 6
Badge +4

Zonnepanelen en omvormers zijn Big Business. Deze mensen komen om in het werk en ze moeten ook garantie geven. Als zij bij u installeren en u krijgt klachten dan gaan ze sowieso roepen dat het aan de omvormer ligt.

U gaat geen erkende installateur vinden die dit gaat aannemen. Het risico is te groot en de kans om een complete installatie te leveren is nog groter, dat doen ze veel liever, zeker nu de klanten voor het oprapen liggen.

Reputatie 6
Badge +6

Dit om dat ik reeds een inverter heb.

echter willen deze firma’s alleen een totaal oplossing leveren met inverter 

Met uw eigen zoek acties heeft u het antwoord al.

Hier is een gevaar dat u met malafide installateurs te maken krijgt “alles kan op uw eigen risico en zonder garantie!”

En daar is een PV installatie toch iets te duur voor.

Met een (Nw). 2e hands inverter, heeft u daar dan nog garantie op? En is het dat waard.

Ook als de BTW vervalt, moet u daarvoor een erkend installateur met factuur te hebben.

Maar zoals eerder al is gepost, kunt nergens als particulier zonder BTW kopen, zonder installateur met installatie factuur.

Reageer