Inkoopcollectieven energie.

• 13 January 2017
  • 1 reactie
  • 332 Bekeken

Ik betrek mijn energie (gas + elektriciteit) bij de NLE via het inkoopcollectief van de Consumentenbond. Mijn contract loopt tot april / mei dit jaar.

Sinds enkele weken wordt ik door de NLE benaderd, zowel telefonisch als via email, met interessante aanbiedingen voor een (individuele) verlenging van mijn contract. Onder het motto: wij belonen onze bestaande klanten graag, om ze te behouden. Klinkt goed.

Ik heb echter het idee dat de achterliggende gedachte is om klanten los te weken uit inkoopcollectieven om zodoende de inkoopkracht van deze collectieven in te perken. En dat lijkt mij geen goede zaak.

Graag zou ik de mening van de Consumentenbond (en anderen) over deze aanpak horen.

P.H. van Alken

1 reactie

Badge
Bedankt voor je vraag.

Wij hebben het Energiecollectief opgezet omdat we willen dat iedereen in Nederland kan profiteren van lage energietarieven. Leveranciers doen er alles aan om hun klanten te behouden, zeker na het eerste jaar. Want voor hen is het duur als iemand na een 1 jarig contract weer wegloopt, i.v.m. de welkomstkorting die gegeven wordt in dat eerste jaar.

Mocht jij beter uit zijn door je contract bij NLE te verlengen, dan door over te stappen via het Energiecollectief of de Energievergelijker, zijn wij blij! We raden je echter wel echt aan om dit altijd goed te checken, want in veel gevallen is het namelijk nog steeds het meest voordelig om elk jaar te switchen van leverancier.

Reageer