Beantwoord

Invoeren exacte tarieven in de Huisbaasje app?

• 20 November 2017
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Bij het invoeren van de exacte tarieven in de app worden "bijvoorbeeld € 0,22 voor elektra en € 0,60 voor gas" genoemd. Ik heb een meerjarig vast contract en ik heb de totaalbedragen van de laatste jaarrekening (minus de vaste jaarkosten van € 68,99 zowel voor elektra als voor gas) gedeeld door het verbruik in kWh resp. m3. Ik kom dan uit op € 0,145977 voor elektra en € 0, 705741 voor gas; dat geldt in mijn geval ook voor het lopende jaar.
Dat is wel een wat ingewikkelde manier om de juiste kosten voor de app te bepalen! Bij een variabel tarief wordt het dan zelfs nagenoeg onmogelijk. Of is er een eenvoudiger manier?
icon

Beste antwoord door Ex-Moderator 27 November 2017, 10:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Bij het invoeren van de exacte tarieven in de app worden "bijvoorbeeld € 0,22 voor elektra en € 0,60 voor gas" genoemd. Ik heb een meerjarig vast contract en ik heb de totaalbedragen van de laatste jaarrekening (minus de vaste jaarkosten van € 68,99 zowel voor elektra als voor gas) gedeeld door het verbruik in kWh resp. m3. Ik kom dan uit op € 0,145977 voor elektra en € 0, 705741 voor gas; dat geldt in mijn geval ook voor het lopende jaar.
Dat is wel een wat ingewikkelde manier om de juiste kosten voor de app te bepalen! Bij een variabel tarief wordt het dan zelfs nagenoeg onmogelijk. Of is er een eenvoudiger manier?

Beste @PJHans, excuus voor het vertraagde antwoord, we moesten dit even navragen bij de technische experts 😉. Inmiddels heb ik de reactie gekregen:

"Er zijn verschillende manieren om achter je tarieven te komen. Terugrekenen is meestal niet de beste optie.

In het energiecontract dat je hebt afgesloten zouden deze tarieven moeten worden genoemd. Meestal is de prijs voor elektra tussen €0,18 en €0,22 per kWh. Voor gas ligt dit vaak tussen de €0,57 en €0,65 per M3. In beide gevallen is dit de prijs inclusief energiebelasting en BTW. Heb je je contract niet meer op papier, dan hebben de meeste aanbieders dit in je persoonlijke account op internet staan. Kijk bij je aanbieder hoe je op je persoonlijke pagina kunt komen.

Alternatief kan je je laatste jaarrekening erbij pakken. Hier staat in de specificatie vaak genoemd wat de prijs is die je per kWh en M3 betaald. Let op, tel hier wel de energiebelasting bij op en doe het getal daarna maal 1,21 voor de BTW."

Ben je hiermee geholpen? Ik hoor het graag, ook als je nog andere vragen hebt.

Reageer