Vraag:
1. klopt dit (wat ik hierboven concludeer) ?
2. zit er ergens een addertje onder het gras ? immers: "no such thing as a free lunch"
3. iets anders wat ik over het hoofd zie ?
bvd voor reacties
Beste antwoord door Enelogic
Bekijk origineelBeste antwoord door Enelogic
Bekijk origineel"no such thing as a free lunch"
Naar aanleiding van de uitzending van Max 2022-11-18 begonnen met downloaden van de SlimmeMeterPortal app. Openen van de app start met een varkenskop (welke idioot verzint dit?) en 2 velden om mail adres en wachtwoord in te tikken (zelfde idioot?).
Keer op keer op keer word gewaarschuwd tegen misbruik van persoonsgegevens. Hier vraagt een idioot om mijn e-mail adres en N.B. wachtwoord. Die kan dan dus bij al mijn correspondentie en gegevens in Gmail!
Gaan ze dus echt, eerlijk waar, niet doen, en gij geleuft dat?
Deze app moet onmiddelijk uit de App store worden verwijderd en Max moet wat slimmer worden, graag.
Naar aanleiding van de uitzending van Max 2022-11-18 begonnen met downloaden van de SlimmeMeterPortal app. Openen van de app start met een varkenskop (welke idioot verzint dit?) en 2 velden om mail adres en wachtwoord in te tikken (zelfde idioot?).
Keer op keer op keer word gewaarschuwd tegen misbruik van persoonsgegevens. Hier vraagt een idioot om mijn e-mail adres en N.B. wachtwoord. Die kan dan dus bij al mijn correspondentie en gegevens in Gmail!
Deze app moet onmiddelijk uit de App store worden verwijderd en Max moet wat slimmer worden, graag.
Ik gebruik de website, om ook een leveranciersonafhankelijke uitlezing te hebben. Nog nooit iets raars gezien. Weet u wel zeker dat die app ook van dezelfde club is als de website?
Het is een spaarvarkentje, geen kop. Ze vragen om een emailadres en wachtwoord dat je voor hun app of site aan maakt. Ik denk dat je zelf wat slimmer moet worden...
Slimmemeterportal.nl geeft prima inzicht in je electriciteitsnet- en gasverbruik. Je moet uiteraard een account aanmaken, hoe zou anders het individuele verbruik op de goede, bij jezelf, plek terecht kunnen komen. Dus gebruikersnaam/e-mailadres en wachtwoord aanmaken.
Je kunt jouw gebruik ook vergelijken met bijv vergelijkbare woningen. Dit portal is een gratis product. De gegevens van heel veel woningen (nu zo’n 100.000) hebben wel waarde omdat ze inzicht bieden in het gebruik op grotere schaal. De gegevens van een individuele woning zijn in feite niet interessant ( behalve voor de bewoners zelf).
Slimmemeterportal.nl is voor particulieren bedoeld. Op Energyalert.nl is te zien dat deze dienstverlening, inzicht, op basis van dezelfde software, voor bijvoorbeeld bedrijven ook maar dan tegen betaling beschikbaar is.
Het beste inzicht in verbruik voor verwarming is, vind ik, te verkrijgen via een andere website nml.
Mindergas.nl
Ook geschikt voor warmtepompen en warmtenetten. Als je hem goed gebruikt is het effect van besparingsmaatregelen en de temperatuur buiten inzichtelijk. Het onderdeel “instellingen “ vergt iets meer werk maar met het lezen van de toelichting goed te doen.
Als aanvulling op R.Lieste. Slimmemeterportal vraagt niet om het wachtwoord van je Gmail account. Je moet een nieuw wachtwoord aanmaken dat alleen bedoeld is voor slimmemeterportal.nl
Accounts en wachtwoorden zorgen nogal eens voor stress. In veel bibliotheken zijn vrijwilligers actief die je hierbij kunnen helpen.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.