Klacht feenstra Koolmonoxide melding

• 29 March 2021
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Badge

In de nacht van 12-03 kregen wij een melding op onze CO-melder, waar een waarde van 150m3 te zien was. In de ochtend van 12-03 heb ik direct telefonisch contact opgenomen met Feenstra, ook vanwege het gevaar van koolmonoxide binnen een woning. Na enkele minuten werd ik te woord gestaan door een van de medewerkers, ik heb toen het verhaal uitgelegd waarna de medewerker mij aangaf zelf geen CV ketel te hebben dus hier ook geen verstand van had. Een vrij raar antwoord omdat ik contact opneem met een CV leverancier welke ook CO-melders plaats, ik werd door diezelfde medewerker in de wacht geplaatst en zij ging het overleggen met een van haar collega's, die betreffende collega gaf direct aan dat dit een vrij hoge waarde is en dat eigenlijk 112 gebeld dient te worden. Na nogmaals vragen bij haar collega was de conclusie dat ik alle ramen open moest zetten (dat had ik diezelfde nacht al gedaan) en dat er een monteur zo snel mogelijk mijn kant op zou komen. In dit telefoongesprek is het geen moment gegaan over eventuele kosten.

In diezelfde ochtend stond de monteur voor onze deur en kwam tot de conclusie dat mijn CO-melder defect was vanwege de houdbaarheid op de achterkant mei 2015. Prima dacht ik, de monteur gaf direct aan dat hij een nieuwe uit de auto zou pakken. Natuurlijk ook akkoord. Dit verhaal klopt ook niet, de melder werd door deze monteur van de muur afgehaald en hij gaf direct aan dat mijn eigen melder stuk was vanwege de houdbaarheid van 5 jaar. Maar na het opzoeken zie ik dat de leverancier deze melder een levensduur van 7 jaar heeft. Defect is de melder dus niet. Zie onderstaande afbeelding vanuit de Alecto website. 

image.png

Tot mijn verbazing ontving ik op 14-03 een factuur met daarin de totale kosten van 141 euro, met hierin ook de kosten van een CO-melder. Ik heb direct contact met Feenstra opgenomen die maandag om aan te geven dat ik het een rare gang van zaken vindt omdat er nooit iets is verteld over kosten, ook niet op 12-03 telefonisch in de ochtend en ook niet door de monteur.  De medewerker aan de telefoon vond het ook een rare gang van zaken en gaf aan dat er inderdaad gewoon netjes aangegeven moet worden wat de kosten zijn voor een nieuwe CO-melder. En helemaal omdat deze 35 euro duurder is dan een melder welke ik online kan aanschaffen. Deze betreffende collega zou een klachtenformulier voor mij invullen en er zou snel contact met mij worden opgenomen.

26-03 / 12:15 werd er met mij telefonisch contact opgenomen door medewerker x, het verhaal nogmaals uitgelegd en zij was het met mij eens dat het niet netjes was dat er niet is aangegeven er kosten aan verbonden zouden zijn. 

Zij gaf aan 2 opties te hebben:

1) Het behouden van de CO melder en deze alleen betalen

2) Het laten ophalen van de CO melder en het volledig crediteren van het factuur

Ik heb telefonisch akkoord gegeven op optie 2, omdat ik 55 euro voor een CO-melder nogal prijzig vind. De medewerker gaf direct ook aan dat mocht het bedrag alsnog via een automatische incasso worden afgeschreven ik deze gewoon kon storneren en dat zij hier een notitie van ging maken.

Alweer tot mijn verbazing ontving ik op 12:54 een mail met daarin het besluit dat deze 2 opties helemaal niet van toepassing zijn omdat ze dit alsnog met een collega heeft besproken. Het zou wel zo netjes zijn je iets met iemand afspreekt en hierop terugkomt je dit even telefonisch kortsluit en doorgeeft. Ik heb zelf om 13:28 contact opgenomen met Feenstra om aan te geven en te vragen of er eventueel iets mis is gegaan met een mail. Daarnaast kijk je van te voren wat je voor een klant kan doen en bied je die opties aan, je kan geen opties aanbieden en later alsnog per e-mail terug komen op dit besluit. De betreffende medewerker welke ik op 13:28 telefonisch sprak gaf aan dat zij het ook een rare gang van zaken vond, zij kon niets voor mij doen en gaf aan een notitie achter te laten voor medewerker x. Ik ben op 13:38 en 13:39 tweemaal gebeld door jullie maar kreeg tweemaal geen gehoor. Ik vermoed een technisch mankement. Enkele minuten later ontving ik weer een mail met de volgende tekst:

U was me net even voor ik wilde u al even bellen om toelichting te geven op de beslissing om de factuur gedeeltelijk te crediteren.

Zoals aangegeven tijdens ons gesprek is er na overleg besloten het volgende aan u te crediteren. De CO melder kunt u kosteloos houden omdat er zonder overleg een bij u is achtergelaten. Omdat er wel een service verzoek is gedaan door u moet u wel de voorrijd kosten en uurloon betalen. Zie algemene voorwaarden.

Ik heb hierna weer direct contact met jullie opgenomen omdat ik het nogmaals een rare gang van zaken vindt, er wordt mij een voorstel telefonisch gedaan hiermee ga ik akkoord en dan wordt er alsnog na dit voorstel een mail verstuurd dat dit alsnog niet van toepassing is. Niet heel netjes zoals gezegd, een belletje had hierin meer toch wel netjes geweest. Ik heb hierna nogmaals contact opgenomen en kreeg weer een andere collega aan de telefoon, welke ik nogmaals mijn verhaal heb uitgelegd in lichtelijke frustratie. Zij was het ook met mij eens dat dit niet de gang van zaken is, maar meer kon ze niet doen omdat zij niet van de klachten was. Zij kon mij wel doorverbinden met x, maar dit gesprek kwam uit tot niets. Volgens medewerker x is het nooit ter sprake geweest dat deze 2 opties al definitief waren maar dat dit suggesties zijn. Je kan mij niet vertellen dat je een klant opbelt met een klacht, je twee opties aanbiedt en dan alsnog een van deze opties niet van toepassing zijn. 

Daarnaast gaf zij aan, dat zij nog geen tijd had telefonisch contact met mij op te nemen vanwege een pauze. Toen heb ik aangeven, dat het logisch is dat je dan wacht met deze mail en eerst telefonisch contact opneemt en daarna deze mail stuurt.

Daarnaast wordt op het factuur een tijd van 29 minuten neergezet terwijl dit ook al niet klopt, de monteur is om precies te zijn 13 minuten bij mij binnen geweest en geen 29 minuten, dit is een aanmerkelijk verschil. Medewerker x gaf aan dat het niet per minuut gaat maar per kwartier dus die 29 minuten zouden helemaal niet uitmaken. Maar na uitleg aan een andere collega was dat toch gewoon het geval, je betaald per kwartier en het wordt naar boven afgerond.

Zie onderstaande afbeeldingen vanuit mijn Ring deurbel. En om dan helemaal te gaan mierenneuken heeft hij ook gebruik gemaakt van mijn toilet, in de tijd die jullie mij nu factureren. 

Aankomst monteur:                                                  Weggaan monteur:

De volledige gang van zaken vanaf het eerste telefoongesprek tot het laatste is mij dusdanig tegen gevallen, enige vorm van communicatie vanuit jullie kant mist gewoon volledig.

Op dit moment wordt de klacht in behandeling genomen door Feenstra, een klacht welke ik over medewerker x heb. Tot mijn verbazing is het ook medewerker x welke deze klacht behandeld en afhandelt. Welke haar mail nu afsluit zonder achternaam waar de vorige 4 mails wel met volledige naam werden afgesloten. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Heeft u en service contract met Feenstra dat u een maandelijks bedrag betaalt en Feenstra dan alle onderhoud aan uw cv-ketel verzorgt? Of heeft u geen contract maar belde u Feenstra omdat u ooit een keer klant van hun was? Ik heb ooit zo'n servicecontract bij ze gehad, dan had ik altijd recht op gratis onderhoud en reparatie voor mijn cv-ketel. 

Reputatie 7
Badge +6

@Perrymmok ik kan me heel goed voorstellen dat er zorgen zijn als de koolmonoxide melder heeft gepiept. Ik ben het met u eens dat een melder wel een houdbaarheidsdatum kan hebben, maar geloof het zelf ook niet dat hij daarom gepiept heeft. Om alle risico uit te sluiten die dingen kosten maar vanaf €15 dus ik zou zelf eentje kopen en plaatsen. 

Als het bedrijf zo met u doet vind ik het slechte reclame, dan ga ik het maar zelf doen met het koppie erbij en haal zo'n ding bij de bouwmarkt in een tijdslot. Prachtig dat u fotobewijs heeft van aankomst en vertrek, dat wil ik ook wel hebben zo'n deurbel met camera die onthoudt!

Alles kan defect raken.
Ik mis in het verhaal, of de monteur zorgvuldig naar een lek heeft gezocht.
Naar een andere oorzaak heeft gekeken, waardoor het alarm af ging.

Je kunt ze ook kopen met 10 jaar levensduur waarbij de batterij ook zo lang mee gaat.
Dan ben je iets meer kwijt.
Ik heb me aangewend om melders te voorzien van een sticker i.v.m de levensduur van batterij en apparaat.

Sticker op het batterijvak van de melder.

Reageer