Klacht over Huisbaasje

• 22 November 2018
  • 6 reacties
  • 371 Bekeken

Ik heb nu bijna een jaar huisbaasje, maar ik ben ontevreden. Ik heb er niets aan, is zonde van het geld en de tijd dat ik er mee bezig ben geweest.
Gemiddeld twee keer per maand geeft de app aan ik meer dan 1000 euro aan gas heb verbruikt in
nacht. Volgens de berekeningen van Huisbaasje kan ik een jaarnota verwachten van meer dan 10.000 euro, was zelfs lang 17.000 euro. In 2017 was de jaarnota 1400. Ik heb hulpdienst gebeld maar het lag niet aan huisbaasje, maar zou aan de meter en de energieleverancier liggen. Deze constateerde echter niets en ook mijn rekeningen zijn niet schrikbarend hoog.
De oplossing aangeboden, elke keer bellen dan zouden ze de rare meting voor me eruithalen. Twee keer maand dus bellen. Huisbaasje blijft trouwhartig zeggen dat naarmate de tijd verstrijkt de schatting van verbruik beter zal worden. Huisbaasje terugsturen was niet mogelijk. Een beroep doen op garantie heeft ook geen zin want ligt niet aan Huisbaasje. Ook sluipverbruikmetin en de bespaartips heb ik weinig aan. Al met al dus zonde van mijn geld en verspilde moeite.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@M.M. Bouman Kun je een foto hier plaatsen hoe het huisbaasje is aangebracht?
Reputatie 7
Badge +7
Vervelend om te horen @M.M. Bouman. Goed dat je dit aangeeft. Ik heb je bericht doorgestuurd naar onze experts en hoop snel met een reactie bij je terug te komen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @M.M. Bouman,

Zoals beloofd ben ik hier weer terug met een reactie. Ik kan je echter niet heel veel meer vertellen dan je al weet. Huisbaasje krijgt bij een slimme meter de data binnen die je meter zelf doorgeeft. Als daar een fout in zit, zal dat ook in de app te zien zijn. De reden dat dit niet in de weergave van de leverancier te zien is, is omdat die communicatie via een andere poort verloopt. Met de poort waar Huisbaasje op aangesloten is, lijkt een probleem te zijn. Dit ligt echter echt bij de meter. We kunnen daarom ook jammer genoeg niet meer doen dan de onjuiste metingen op verzoek verwijderen.

Ik snap dat het erg vervelend is dat je Huisbaasje nog niet helemaal juist hebt kunnen gebruiken hierdoor. Een oplossing lijkt er wel te zijn, maar wel bij de leverancier. Ik hoop dan ook dat eventueel nogmaals contact opnemen tot een beter resultaat zal leiden.

Succes!
Reputatie 5
Badge +5
Aanvulling: als het probleem bij de poort van de energiemeter zit, dan kan je energieleverancier daar niets in betekenen, eventueel wel de netbeheerder, die eigenaar en beheerder van de energiemeter is.

Ja, de netwerkbeheer daar heb ik natuurlijk ook contact mee gehad. Kan bekeken worden, zien niets vreemds en onderzoek daar zijn kosten aan verbonden tenzij een fout wordt ontdekt. energieprovider Heb inmiddels een alternatief gevonden voor gas en loopt prima, geen problemen. Beide vonden het trouwens een vreemd verhaal en verwezen weer door naar huisbaasje.
Ik heb de stekker eruit getrokken wat huisbaasje betreft, spaart energie, tijd en frustratie.

Reageer