Consumentenbond.nl
Vraag

Kopen van zonnepanelen

• 14 februari 2020
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 1 reactie

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht wat in januari 2021 wordt opgeleverd.
nu zijn wij van plan om zonnepanelen te kopen, alleen weten we nog niet of we dit via de bouw laten doen of via een externe organisatie zoals bv Essent of Vattenfall.

Heeft iemand ervaring met een goede leverancier van zonnepanelen en-of waar kan ik de aanbieders van zonnepanelen vergelijken zodat wij een juiste keuze kunnen maken?

Bij voorbaat dank.

Groet, Yoni Versluis

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Tja, het aantal aanbieders is enorm en ik had vorig jaar ook geen flauw idee met wie ik in zee zou gaan . Daarom eerst alle criteria op diverse websites bij elkaar gesprokkeld die belangrijk zijn bij de keuze . Ook bij de Consumentenbond en Milieu Centraal. Daarna meerdere offertes uit laten brengen ( nadat men thuis is komen kijken naar de mogelijkheden ) bij diverse aanbieders in de regio . Met wat ik te weten ben gekomen in het achterhoofd heb ik gekozen voor een installateur in de buurt die ook aanverwante zaken kon en wou doen , zoals een nieuwe groepenkast . Zijn voorstel om het zo simpel mogelijk te houden en goed spul te gebruiken in combinatie met mijn wensen heeft iets opgeleverd waar ik tevreden mee ben. De aanbiedingen van de ‘grote jongens ‘ en gemeenten spraken mij niet erg aan. Heb liever rechtstreeks met de aanbieder te maken die het uitvoert en ook ( hopelijk ) snel komt als er iets mis is. Prijzen van de offertes ontliepen elkaar niet veel en vond ik ook minder belangrijk. 

Reputatie 7
Badge +6

Theoretisch zou een aanbieding via de bouw aantrekkelijk kunnen zijn als daar massaal gebruik van wordt gemaakt . Tijdens de bouw kan er dan al rekening mee gehouden worden . Is geen garantie dat je goed en degelijk gemonteerd spul krijgt . Dus een paar extra offertes vragen is nooit verkeerd. Ook goed om te weten is dat de BTW - teruggave bij een nieuwbouw huis met panelen gunstiger is . Daarover is hier op dit forum ook een topic .

Beste E.T Wiersum,

Bedankt voor uw reactie !

Vanuit de bouw krijgen we aanvullende informatie over het soort zonnepanelen e.d.
Het vergelijken qua prijs en kwaliteit vind ik ook belangrijk, vandaar ook eigenlijk mijn vraag.

Waar kan ik diverse aanbieders vergelijken of gaat dit gewoon site per site?

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb gewoon op Google gezocht naar alle aanbieders in de regio . Daar een voorselectie uit gemaakt waarbij ik lette op wat voor soort bedrijf het was en hoe de info was. Ook geluisterd naar ervaringen van vrienden en familie. 

Reageer