Kun je nu al van het aardgas af?

• 16 August 2018
  • 78 reacties
  • 7006 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Op termijn moeten (vrijwel) alle huizen van het aardgas af. Sommige mensen gaan nu al ‘aardgasvrij’ wonen door een warmtepomp aan te schaffen. Mooi initiatief! Andere consumenten verlagen hun gasgebruik door over te gaan op een hybride warmtepomp (dan helpt de cv-ketel toch nog een beetje mee in de verwarming). Kijk in het topic Hybride cv ketel/warmtepomp hoe andere consumenten daarmee bezig zijn.

Zou jij het liefst nu al van het aardgas af willen maar heb je twijfels of loop je ergens tegenaan? Leg het voor aan de community.

Ben je al van het gas af? Vertel andere consumenten hoe je dat hebt gedaan en welke hobbels je misschien onderweg tegenkwam. Wie weet heb jij een gouden tip voor anderen!

78 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Oke , @RonaldD . Alle beetjes helpen , nietwaar ? 

Ik vind het echt wel een sport om efficiënter met energie om te gaan, zonder echt aan comfort in te leveren. Met minder waterdebiet (mooie term) ervaar ik nog niet echt verlies aan comfort. Ben de beweging dat alles sneller kan en moet wel een beetje zat. Rustig aan, dan komen we er ook wel.

Reputatie 6
Badge +3

Ik neem aan dat je doorstromer alleen op een fase zit. Anders gaat de zekering er nog vaak genoeg uit.

Reputatie 5
Badge +5

Ik neem aan dat je doorstromer alleen op een fase zit. Anders gaat de zekering er nog vaak genoeg uit.

yep

Reageer