late ingangsdatum nieuw energie contract

• 19 December 2016
  • 3 reacties
  • 685 Bekeken

Badge
Ik ben gisteren overgestapt naar BudgetEnergie, via het energiecollectief van de Consumentenbond.

De overeenkomst ingangsdatum is 24-01-2017. BudgetEnergie hanteert 25 werkdagen alvorens te kunnen leveren. Mijn huidige overeenkomst loopt tót 07-01-2017. Ik vind het vervelend dat de datum onnodig naar achteren schuift m.i.. Ik verwacht voor komende jaren problemen met overstappen, omdat de datum te ver naar achteren ligt.

Is een 25 werkdagen leveringstermijn reëel?Wanneer verloopt het collectief? Welke laatste ingangsdatum is beschikbaar?

3 reacties

Ze laten u niet stikken hoor, uw oude leverancier levert totdat het nieuwe contract ingaat. Verder kunt u per einde contract gewoon weer naar een nieuwe leverancier. Wat verwacht u verder voor mogelijke problemen?
Badge
Wanneer je middels onze website een contract aanvraagt, sturen wij deze direct door naar de betreffende leverancier. Zij verzorgen de registratie van het contract.

Voor de bepaling van de startdatum controleert de nieuwe energieleverancier in het Contract Einde Register (CER) de einddatum van het contract met de huidige energieleverancier. Valt deze binnen de gestelde termijn die zij bereid zijn te wachten, dan zal de nieuwe leverancier het contract per einddatum opzeggen en overnemen.

Voor het opzeggen van je huidige contract dient een maand opzegtermijn in acht genomen te worden. Daarnaast heb je na het ontvangen van de bevestiging van het contract nog 2 weken wettelijke bedenktijd. Deze factoren zijn mede bepalend voor de uiteindelijke startdatum van uw nieuwe contract.

Je kunt bij je nieuwe leverancier navragen of het mogelijk is om de startdatum van het contract te bespoedigen, wij hebben hier helaas geen invloed op.

De startdatum van je nieuwe contract zal geen verdere gevolgen hebben voor het overstappen van energieleverancier in de toekomst. Je dient altijd rekening te houden met de einddatum van je contract, deze zal voor je overstap volgend jaar op 24 januari liggen. Wij adviseren omstreeks 6 weken voor het einde van je contract een nieuwe aanvraag te versturen voor een naadloze overstap van je energiecontracten.

Het aanbod middels het huidige Energiecollectief sluit op 15-01-2017, daarna is het niet meer mogelijk om onder deze voorwaarden een nieuw contract aan te vragen.

Ik ben gisteren overgestapt naar BudgetEnergie, via het energiecollectief van de Consumentenbond.

De overeenkomst ingangsdatum is 24-01-2017. BudgetEnergie hanteert 25 werkdagen alvorens te kunnen leveren. Mijn huidige overeenkomst loopt tót 07-01-2017. Ik vind het vervelend dat de datum onnodig naar achteren schuift m.i.. Ik verwacht voor komende jaren problemen met overstappen, omdat de datum te ver naar achteren ligt.

Is een 25 werkdagen leveringstermijn reëel?Wanneer verloopt het collectief? Welke laatste ingangsdatum is beschikbaar?

Geplaatst door Anoniem #153 op Dec 19, 2016.
Badge

Wanneer je middels onze website (...) een nieuw contract aan te vragen.

Geplaatst door Natasja CB op Dec 21, 2016.

Bedankt voor uw duidelijk en complete antwoord.

😀

Reageer