Led-TL buizen

• 10 January 2018
  • 3 reacties
  • 923 Bekeken

Ik ben op zoek naar ervaringen/testen van led (TL) buizen + armatuur die ook werkelijk lang meegaan. Als ik het goed heb schijnen er ook nogal wat van deze buizen te zijn die eigenlijk weinig meerwaarde opleveren qua duurzaamheid.

Harry

3 reacties

Zijn er toevallig nog andere testen (buitenlandse?) voor zover van toepassing dan.
En maakt een nieuw armatuur ook nog uit?
Reputatie 5
Badge +5

@H.P.M. van Leeuwen

Wij hebben dit type lampen nooit getest (nog niet genoeg vraag vanuit consumenten en beperkte middelen) maar zelf heb ik het idee dat bij de grotere merken de kinderziekten er inmiddels wel uit zijn. Die hadden niet alleen met levensduur te maken maar ook met de hoeveelheid licht, die o.a. vanwege een andere uitstralingshoek en meetmethode vaak tegenviel t.o.v. de TL-buis die men verving.
Ik denk dat je redelijk op safe speelt als je van een van de grote fabrikanten als Philips en Osram een type led-buis uitzoekt die op de professionele markt gericht is (er zijn vaak meerdere lijnen binnen een bepaalde fitting en buislengte). Veel bedrijven werken met verlichtingscontracten en fabrikanten kunnen het zich niet veroorloven dat deze producten niet doen wat ze beloven.
Zie verder nog onze informatie hierover in het lampendossier.

Reputatie 6
Badge +6
Beste @H.P.M. van Leeuwen ,

Ik heb jouw vraag verplaatst naar de categorie 'Energie' binnen het forum. Zo is jouw vraag nog beter vindbaar voor mijn collega's en overige communityleden. 🙂

Reageer