Beantwoord

Ledbars schakelen met sensor geeft korte levensduur

• 3 March 2018
  • 4 reacties
  • 276 Bekeken

Ik heb een Ledbar opgehangen in een vrij donkere gang en aangesloten via een bewegingsschakelaar. In de gang wordt vaak gelopen, naar de wc, naar de voordeur, naar boven via de trap enz. Ofschoon de Ledbar aangeeft dat hij 10.000 keer aan- uitgeschakeld kan worden blijkt dat dit al snel verbruikt is. Ga maar na, met twee personen in huis, ca. 40 keer aan/ uit op een dag, dan is het na 250 dagen gebeurd met de Ledbar. In de praktijk bleek het nog sneller te gaan, ik heb er nu drie versleten, allemaal na ca. 3 maanden stuk.....
icon

Beste antwoord door Peter van der Wilt 5 March 2018, 11:31

Bekijk origineel

4 reacties

De Ledbar maakt u blijkbaar niet gelukkig.

Gelukkig bestaan de gewone lichtknopjes nog.
Lichtknopje heb ik ook op de gewone lamp...
Dat is slecht nieuws, je zit er toch niet op te wachten zo'n lamp iedere drie maanden te vervangen. Is dat getal van 10.000 keer hetzelfde voor iedere led lamp?
Reputatie 5
Badge +5
Dit klinkt als slechte elektronika (lampenfabrikanten kunnen een paar duppies besparen door goedkopere elektronika in hun lampen te verwerken). Want de leds zelf hebben geen enkele moeite met vaak in- en uitschakelen (denk maar bijv. aan het ledje van een computer dat knippert elke keer dat de harde schijf gebruikt wordt). In onze testen van ledlampen in 2014-2015 hadden we nog een testonderdeel waarbij we de lampen 30.000 keer aan- en uitschakelden, en vrijwel geen enkele lamp had daar toen problemen mee. Goede ledlampen (met dus goede interne elektronica) zijn dus prima geschikt voor bewegingsmelders. Dat moet ook wel, want in de zakelijke markt, waar de lampen vaak nog veel intensiever gebruikt worden, wordt het niet geaccepteerd als elke paar maanden de monteur moet komen op met een ladder lampen te gaan vervangen.

Reageer