Levertijd en verplaatsing gasmeter van Stedin

• 10 January 2018
  • 4 reacties
  • 551 Bekeken

Badge
Sinds vandaag ligt de oprit van mijn nieuwe huis open, omdat het riool moet worden
vervangen.
Omdat ook de gasmeter moet worden verplaatst, waarvoor ik weken geleden de aanvraag deed, een offerte kreeg en betaalde (ruim duizend euro) deed ik navraag naar de voortgang.
In de offerte is sprake van 8 weken levertijd, niet meer van deze tijd, naar mijn mening.
Op mijn vraag of ook de gasmeter op korte termijn kan worden verplaatst, omdat mijn oprit nu open ligt krijg ik slechts ontwijkende antwoorden" Werkvoorbereiding is er mee bezig. Geen zicht op wanneer die er mee klaar zijn".
Aangezien de uitvoering aan een aannemer in opdracht wordt gegeven bestaat werkvoorbereiding niet uit veel meer dan het bij elkaar zoeken van enkele gegevens.
De daadwerkelijke uitvoering door die aannemer kost niet veel meer dan een dag.
Wat staat mij te doen?

4 reacties

Héél vriendelijk blijven en proberen de zaak te bewegen.
Badge
Zeker niet. Ik ben niet van het lijdzame type.
Ik heb te maken met een staatsmonopolist, ik kan nergens anders heen.
Monopolisten hebben verplichtingen.

En, was de aanpak effectief?
Badge
Ja en nee. Ik heb in het jaarverslag opgezocht wie de hoogste baas is die hier over gaat: *mevrouw Koole, COO. Ik heb haar in kennis gesteld van mijn probleem. De volgende dag belde ze mij al: Geheel met u eens, zo moet het niet.
Ik vond een interview met haar toen ze ruim een jaar gelden aantrad: ‘We willen de klant zo goed mogelijk bedienen. In ons netbeheer zijn we dan wel monopolist, maar ik weiger me als zodanig te gedragen. Dus als een klant zijn aansluiting in vijf werkdagen geregeld wil hebben, moeten wij alles op alles zetten om dat te regelen"

Mijn levertijd is 40 werkdagen, dus nog even te gaan. Mevrouw Koole uitgebreid gesproken. Zij heeft nog moeite te geloven dat een uitroep als "binnen vijf werkdagen" Niet vanzelf door het management wordt opgepakt. Het is nu twee dagen stil, ik wacht af. Mevrouw Koole heeft Frans gestudeerd.

Intussen ook een dame aan de lijn gehad die zich echt in de zaak had verdiept. Op 21 december vroeg Stedin een grondrapport aan bij Touw. De verwachte uitkomst? 18 januari.
Omdat de boel al openligt is dat grondonderzoek dus helemaal niet nodig. Behalve bij Stedin: de procedure is belangrijke dan de klant.

Dus de oprit maar weer dicht gegooid. Ik sta gepland voor 21 februari. We gaan het zien.

Hoe anders gaat dat bij Vitens: Aanvraag indienen, de volgende dag een bevestiging met het telefoonnummer van het aannemertje dat het gaat doen. Kan je het direct mee regelen Binnen een week. Precies hetzelfde probleem, maar dan klantvriendelijk.
To be continued...

* Persoonsnaam aangepast door beheerder.

Reageer