Maandbedrag verhoogd bij overstap naar andere leverancier

• 25 February 2022
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Mijn vast contract bij Vandebron liep af op 15 februari. De overstap is door mijn nieuwe leverancier Greenchoice geregeld. Ik heb altijd maandelijks €120 betaald. Voor de “overstapmaand” februari stond op de eindafrekening opeen eens maandbedrag van €205. De klantenservice van Vandebron vertelde dat dit kwam omdat ik automatisch overstap op een variabel contract voor die maand, wat een veel hogere premie inhoudt. Maar ik snap niet dat als ik van leverancier verander, ik voor die laatste maand het bedrag van een variabel contract zou moeten betalen. Je zou denken dat voor die laatste maand ook het bedrag in rekening wordt gebracht van het bestaande vaste contract.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Je maandelijkse premie is slechts een voorschot, de hoogte ervan doet er feitelijk niet toe want wordt altijd verrekend met verbruik maal tarief.

Volgens mij heb je je contract tarieven tot einde contract en als je dan overstapt op de dag van einde contract, dan is er niks variabels, volgens mij. Als je overstapt nadat je contract afgelopen is, en daar zit tijd tussen dan zou dat wel eens tot variabele tarieven kunnen leiden. Maar dit zou allemaal in je contract moeten staan.

Je zou denken dat voor die laatste maand ook het bedrag in rekening wordt gebracht van het bestaande vaste contract.

U zit of binnen uw contract, die tarieven kent u, of buiten contract en dan krijgt u variabel tarief dus alle dagen na einde contract tot u bij uw nieuwe leverancier zit gaan op variabel tarief.

Reageer