Beantwoord

Mag ik het voorschotbedrag van energie behouden

• 28 September 2022
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag weten of ik verplicht ben om me aan het voorschotbedrag van de energieleverancier te houden, of mag ik ook een bedrag kiezen dat lager ligt dan het voorstel? Wij gaan nl weer hout stoken dus gaat ons gasverbruik (flink) omlaag.

icon

Beste antwoord door Léonz 28 September 2022, 22:02

Bekijk origineel

8 reacties

Uiteraard ben je hier niet tot verplicht. Je kan zelf een termijnbedrag aangeven. De energieleverancier mag je hierin wel adviseren.

Wel zou ik je willen adviseren om een realistische termijnbedrag aan te houden.  Dus kijk goed naar je verbruik van afgelopen jaar, de kosten wat je nu betaalt en bereken daarop je termijnbedrag.

Vaak kunt u het zelf aanpassen en zo niet dan kunt u bezwaar maken, maar de leverancier is niet verplicht om uw termijnbedrag te wijzigen. Wel moeten ze u uitleggen hoe ze uw termijnbedrag hebben berekend.

Reputatie 6
Badge +6

Als het niet al automatisch verhoogd is, kan het Max.20% lager, als dat nu nog lukt😬

Met de klantenservice afd. wordt dat ook een onmogelijke discussie.

En dan moet je weer een stap hoger, antwoord zal weinig aan veranderen met deze Energiecrisis.

Advies wordt zeker: wachten op de jaar afrekening dan wordt het opnieuw vastgesteld.

Reputatie 6
Badge +5

Vul je gegevens in bij gaslicht.com en je ziet vanzelf bij welke leveranciers je het termijn bedrag zelf mag kiezen en welke de energie maatschappij dat voor jou wordt bepaald.
Bij die laatste heb je dus niks te kiezen.

Het beste is als de energieleverancier een advies over het termijnbedrag geeft en je volgt dit dan gewoon.

Het beste is als de energieleverancier een advies over het termijnbedrag geeft en je volgt dit dan gewoon.

Misschien wel als er niets aan de situatie veranderd leon, maar dat is bij dus wel het geval. 

Vul je gegevens in bij gaslicht.com en je ziet vanzelf bij welke leveranciers je het termijn bedrag zelf mag kiezen en welke de energie maatschappij dat voor jou wordt bepaald.
Bij die laatste heb je dus niks te kiezen.

Dat was een goede tip. Ik zit bij greenchoice en daar geldt geen verplichting. Ik kan mijn maandbedrag dus aanpassen als het goed is maar dat moet dan wel via de klantenservice. Via de site gaat het in ieder geval niet. Wordt vervolgt…

Misschien wel als er niets aan de situatie verandert Léon, maar dat is bij dus wel het geval. 

Er staat u bij de jaarafrekening waarschijnlijk een financiële meevaller te wachten als u niets wijzigt.

Een leuke spaarpot dus, tenzij u nu erg omhoog zit, natuurlijk.

Reageer