Mede op advies van CB overgestapt naar EnergieFlex

• 20 November 2018
  • 20 reacties
  • 571 Bekeken

Net mijn jaarafrekening binnen van EnergieFlex ik zou 400 euro terug krijgen.
Waarschijnlijk kan ik fluiten naar mijn centen.
Probeer netjes via crediteurenlijst.nl een vordering in te dienen LUKT nu wel !
Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen keuze voor EnergieFlex maar dacht dat ik veilig zou zitten bij een advies via de CB.
EnergieFlex blijkt vanaf het begin al onbetrouwbaar te zijn..............

Overweeg mijn lidmaatschap van meer dan 25 jaar op te zeggen.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Wat gaat er fout op crediteurenlijst.nl?

Heb je daar eerst een account aangemaakt?

Via dit formulier? https://www.crediteurenlijst.nl/nl/Creditors/Create
Reputatie 7
Je kunt ook gewoon de vordering bij de curator indienen.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones Dat moet via de weg crediteurenlijst.nl en er is, in dit geval, geen andere weg om de vordering in te dienen.
Vrijwel alle faillisementen gaan tegenwoordig via deze weg.
Ja heb een account aangemaakt.
Kan alles netjes invullen gaat mis bij stap 3 het indienen.
Krijg melding:

Dank u voor het indienen van de vordering.

Total amount has an invalid format
submiting claim has failed, try again.
Het is me gelukt om het in te dienen foutje van mezelf had het euro teken bij bedrag gezet.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +5
*** niet meer relevante tip verwijderd vanwege oplossing ***
Reputatie 7
Hoe je het ook wendt of keert, het gaat altijd via de crediteurenlijst, een andere weg is er niet. Je bent een een concurrente crediteur, zelfs als je Willem-Alexander van Oranje von Amsberg heet. De vordering komt, samen met alle andere vorderingen op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren, de kans is groot dat je niets van je geld terug ziet. Hoe de vlag erbij hangt weet je pas nadat er een verificatievergadering heeft plaatsgevonden.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones Dit is de crediteurenlijst die de curator heeft aangewezen: crediteurenlijst.nl
Reputatie 7
Zo maken de dames en heren curatoren het iets overzichtelijker maar ze kunnen het ook makkelijk bijhouden in exell. Overigens hoort de curator ook tot de preferente crediteuren, honorarium, inschakelen van taxateurs, boedelbeschrijving, uitzoeken of er sprake is van paulianeuze handelingen. Loonvorderingen zijn in bepaalde gevallen ook preferent, het hangt er vanaf wanneer die loonvordering is ontstaan.

het is niet verplicht je vordering via crediteurenlijst.nl in te dienen.

Normaal gesproken krijgen de mensen en bedrijven die worden aangetroffen in de administratie van de gefailleerde nog steeds een brief van de curator waarin staat dat bij vonnis van de Arrondissementsrechtbank te Aaa d.d. .xxx de firma Bbb in staat van faillissememt werd verklaard met benoeming van Mr ccc tot Rechter-commissaris en ondergetekende tot curator.
Daarna wordt verteld hoe je je vordering, vergezeld van de nodige bijlagen kunt indienen.
Als de curator de brief heeft ontvangen krijg je de brief waarin staat dat je vordering op de lijst van voorlopig erkende concurrente of evt. preferente crediteuren is geplaatst.
Reputatie 7
Badge +5
Net mijn jaarafrekening binnen van EnergieFlex ik zou 400 euro terug krijgen.
Waarschijnlijk kan ik fluiten naar mijn centen.
Probeer netjes via crediteurenlijst.nl een vordering in te dienen LUKT nu wel !
Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen keuze voor EnergieFlex maar dacht dat ik veilig zou zitten bij een advies via de CB.
EnergieFlex blijkt vanaf het begin al onbetrouwbaar te zijn..............

Overweeg mijn lidmaatschap van meer dan 25 jaar op te zeggen.

@hanswijsbeek Niemand zegt hier dat de Consumentenbond de wijsheid in pacht heeft en ik zeg dat ze waarschijnlijk geen fout hebben gemaakt. Bij vergelijkende warenonderzoeken zoekt de Consumentenbond altijd naar wat (op dat moment!!) een voordelige keus zou kunnen zijn in jouw situatie. Je kunt van de Consumentenbond moeilijk verwachten dat ze van al die maatschappijen eerst de jaarstukken gaan opvragen en dan die laten controleren door een accountant.

Je heb gewoon pech gehad maar dat ligt niet aan de Consumentenbond. Je zoekt een stok om de hond mee te slaan maar je slaat de verkeerde hond.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones

Dit staat in de stukken die de curator van EnergieFlex een ieder heeft gestuurd:

Tot en met 31 oktober 2018 heb je energie ontvangen van EnergieFlex. Hierbij ontvang je de eindnota voor je energieverbruik tot en met 31 oktober 2018.

Heb je een vordering op EnergieFlex in verband met een openstaande teruggave, welkomstbonus of teveel betaalde termijnbedragen?
Dan kun je die vordering indienen via de crediteurenlijst.
Voor een uitgebreide lijst met vragen en antwoorden over de afhandeling van het faillissement van EnergieFlex verwijzen we je door naar de klantinformatie.
Voor overige vragen omtrent het faillissement kun je een mail sturen naar de curator.

Met vriendelijke groet,

Willem Jan van Andel
Curator EnergieFlex
Reputatie 7
Badge +5
@hanswijsbeek

https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/acm-trekt-vergunning-energieflex-in

EnergieFlex heeft in het verleden de energieveiling gewonnen. Hoe kan dat?

EnergieFlex heeft voor de laatste keer gewonnen in juni 2017. Toen waren er nog geen signalen dat het op deze manier met Energieflex zou aflopen. Wij laten de energieaanbieders voor deelname aan een veiling altijd toetsen. Ook kunnen we om aanvullende (financiële) zekerheden vragen als daar aanleiding toe is. EnergieFlex heeft bij die veiling zowel het 1-jarig als 3-jarig contract gewonnen. Dus er zijn consumenten waarvan het contract nog loopt. Die groep consumenten heeft van ons inmiddels per e-mail informatie ontvangen.
Reputatie 7
@MrsJones

Dit staat in de stukken die de curator van EnergieFlex een ieder heeft gestuurd:

Tot en met 31 oktober 2018 heb je energie ontvangen van

De rest heb ik verwijderd, dat staat er toch al. Hij noemt wat specifieke vorderingen en ik vermoed dat dat er heel veel zullen zijn, dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom hij wil dat de vorderingen via crediteurenlijst.nl worden ingediend. Een faillissement is een heleboel werk, vooral net nadat het is uitgesproken want dan heb je als curator nog niets waarmee je aan de slag kunt, het is ook niet echt het leukste onderdeel van het beroep van advocaat, of het nou een bedrijf is of een particulier of eenmansbedrijf (die twee laatste zijn soms nog erger dan het faillissement van V&D) want bijvoorbeeld de hele boekhouding in de vorm van bonnetjes, beduimelde rekeningen en aantekeningen
uit een stel schoenendozen, soms zelfs verhuisdozen uitzoeken is niet echt leuk). Bedreigingen komen ook voor.
Reputatie 7
Eerst winnen van die energieveiling een jaar later een nogal snel op de surséance van betaling volgend faillissement. Dan ga je je toch afvragen hoe het mogelijk is en of er bijvoorbeeld een beetje creatief met de boekhouding is omgegaan of omdat er veel teveel betaald is aan directie en aandeelhouders, ik noem maar een zijstraat. Er wordt gewacht op een overnamekandidaat. Oxxio heeft zich als ik het goed heb als eerste gemeld. Energie wordt gewoon geleverd.
Ik blijf maar bij Eneco.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones het is heel makkelijk invullen en als alles is ingevuld OK en wordt alles direct doorgezet en opgenomen in het totaal en dit is de lijst van voreringen en je krijgt direct een mail met een gepersonaliseerde brief: Bevestiging plaatsing vordering op crediteurenlijst met al je gegevens en het vorderingsbedrag.

Top geregeld, maar dit is een curator die van wanten weet, als je zijn curiculum beziet.
Reputatie 7
Badge +5
@MrsJones Hier mijn visie op het geheel: https://community.consumentenbond.nl/energie-11/vergunning-energieflex-ingetrokken-door-acm-vragen-beantwoord-17543?postid=84135
Reputatie 7
Ik zie na een beetje speuren dat de wijzigingen in de faillissementswet al in werking zijn getreden (7 september jl. was de publicatiedatum in het Staatsblad). Dan is er wel het één en ander veranderd. Er zijn wat artikelen vervallen, die nieuwe wet geldt niet voor faillissementen van vóór de datum van inwerkingtreding. Ik zal die tien pagina's hier maar niet neerzetten. Je moet er het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering waarna wordt verwezen wel naastleggen.

Staatsblad
van het koninkrijk der Nederlanden (www.overheid.nl)

Wet van 27 juni 2018 tot wijziging van de Faillissementswet en enige andere wetten in verband met het moderniseren van de faillissementsprocedure (Wet modernisering faillissementsprocedure)
en nog negen pagina's.
Eerst winnen van die energieveiling een jaar later een nogal snel op de surséance van betaling volgend faillissement. Dan ga je je toch afvragen hoe het mogelijk is en of er bijvoorbeeld een beetje creatief met de boekhouding is omgegaan of omdat er veel teveel betaald is aan directie en aandeelhouders, ik noem maar een zijstraat. Er wordt gewacht op een overnamekandidaat. Oxxio heeft zich als ik het goed heb als eerste gemeld. Energie wordt gewoon geleverd.
Ik blijf maar bij Eneco.

Een nieuwe overnamekandidaat heeft zich al gemeld, en de gedupeerde klanten hebben nu de mogelijkheid om te blijven bij enova of te kijken naar een andere leverancier. Oxxio had zich inderdaad gemeld maar niet om alle klanten over te nemen. Zo waren er meer leveranciers. Als er geen kandidaat was die iedereen overnemen wou dan was het dus in groepen gegaan.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @hanswijsbeek, dank je wel voor je bericht, ik kan me je frustratie best voorstellen hoor. Intussen heeft @Bert verwezen naar informatie die hopelijk je vertrouwen in de Consumentenbond toch weer wat heeft hersteld. Intussen hoop ik voor jou en andere klanten van Energieflex op een positief bericht van de curator...
Reputatie 7
Badge +5
@Natalie Rosien De eerste rapportage van de curator is binnen, zowel over wat er gebeurd is als de huidige financiële toestand, het lijkt er op dat er wel een schuld is, maar dat op tijd is aangegeven door de eigenaren dat binnen een afzienbare tijd de kosten niet meer betaald konden worden en is surceance van betaling door hen aangevraagd.
Het lijkt erop dat er toch nog wat over is en verdeeld kan worden.
Over 3 maanden de volgende rapportage, dan zou alles geheel duidelijk moeten zijn en hebben alle klanten de afrekening gehad.
Wat er mogelijk nog uitgekeerd gaat worden is mede afhankelijk van wat er dan nog aan baten zijn.

Reageer