Meterstanden doorgeven aan energieleverancier

• 4 December 2018
  • 2 reacties
  • 230 Bekeken

Badge
Op 3 december ontving ik een e-mail van mijn energieleverancier met de vraag om binnen 5 werkdagen de meterstanden aan hun door te geven zodat zij de jaarnota kunnen opmaken. Ik vind deze datum veel te vroeg in de maand. Het gevolg van het nu al doorgeven van de meterstanden is dat het verbruik gedurende de rest van de maand december voor rekening komt van het jaar 2019. Gezien de verhoging van de energiebelasting vanaf 1 januari is dit in mijn ogen onterecht.
Ik zou graag willen weten hoe de andere leden van deze community hierover denken. Geeft iedereen braaf de gewenste gegevens door? Hoe staat de Consumentenbond in deze?

2 reacties

Waarschijnlijk krijg jij je jaarnota altijd rond deze periode en zal dat nu niet anders zijn. Stel je jaarnota zal nu tot 5 dec lopen (je geeft de standen door van 5 dec) zal alle verbruik van 5 dec 2018 tm 31 dec 2018 volgend jaar op de jaarafrekening komen en word ALTIJD bekend op de tarieven van 2018. Dus in feite is er niets anders, en word je gewoon bekend zoals je zou moeten.
Reputatie 7
Badge +5
@M. Stoel Bij mij lopen de jaarafrekeningen van 5 augustus tot 5 augustus, het hangt er geheel vanaf wanneer je levering is ingegaan bij de energieleverancier, dus dat kan iedere datum van het jaar zijn en zij gaan uit van een heel jaar levering, onafhankelijk van een specifieke datum.

Reageer