Navordering verbruik door huidige energieleverancier?

• 24 November 2018
  • 5 reacties
  • 329 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 1 reactie
Hallo,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier die kan beantwoorden.

Mijn huidige energieleverancier wil gasvolume navorderen dat toe behoort aan mijn vorige energieleverancier. Mijn vorige leverancier heeft namelijk verzuimd dit in rekening te brengen. Mijn huidige leverancier wil nu het volume dat niet verjaard is in rekening brengen met de reden:

"Verschuiven tussen verbruik tussen de twee leveranciers is niet efficient. Vandaar dat wij u dit verbruik in rekening hebben gebracht".

Mag/kan dit?
In eerste instantie klinkt me dit heel raar in de oren. Of bestaat er misschien een overeenkomst tussen leveranciers die dit mogelijk maakt?

MvG Paul

5 reacties

ja dit is mogelijk omdat uw huidige leverancier verantwoordelijk is voor het verbruik, meterstanden en de afrekening hiervan. Om het voor de klant gemakkelijk te maken en ook voor de beide leveranciers, brengt uw huidige leverancier dit in rekening.

Zolang de verjaringstermijn van 2 jaar niet overschreden wordt is dit inderdaad een juiste manier van handelen!
Reputatie 7
Badge +6
Lijkt mij ook dat dit tussen de leveranciers onderling zo is geregeld . Is ook normaal dat dat je betaalt voor wat geleverd is , nietwaar ?
Reputatie 7
Degene die jou het gas levert moet het ook betalen aan degene van wie hij het afneemt.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @P4ul,
Heb je het inmiddels kunnen oplossen?
Groet,
Celine
Hi @P4ul,
Heb je het inmiddels kunnen oplossen?
Groet,
Celine

@Celine CB ja het is opgehelderd. Dank je wel.

Reageer