Consumentenbond.nl

Nederlandse Energie Bond

• 3 januari 2020
  • 9 reacties
  • 1437 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties

Hallo, 

Heeft iemand ooit wel eens van de Nederlandse Energie Bond gehoord? (dus niet de Nldse Energie  Maatschappij (NLE)). 

Ik werd hierdoor gebeld met interessante aanbiedingen, maar ik kan weinig over deze “bond” terug vinden. Dit voelt al meteen niet goed… 

Iemand meer informatie hierover?

Bij voorbaat dank!

9 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Als ik Google vind ik helemaal niets.
Wel namen die er op lijken.
Heb je meer info?

Goedenavond, 

Dank u voor uw antwoord en moeite. 

Klopt wat u zegt. Nee, dit is alles wat ik ook kon vinden: helemaal niets… 

Ook de Consumentenbond zelf kon weinig vertellen hierover: enkel dat deze “bond” in Rotterdam is gevestigd. 

Zo gauw ik meer informatie heb, laat ik het hier weten. 

Vriendelijke groeten!

Reputatie 7
Badge +4

geen tijd aan besteden, telefonische energieverkopers moeten nl verboden worden, ze verkopen slechts onzin en onwaarheden

Reputatie 4
Badge +7

De Nederlandse Energie Bond is in ieder geval niet gelieerd met de Consumentenbond. Over de Consumenten Energie Bond en andere verwarrende namen schreven wij vorig jaar dit nieuwsbericht.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb ook wel eens een verkoper aan de deur gehad, die beweerde dat hij een eigen energie bedrijf opgericht had en natuurlijk de goedkoopste was. Ik heb hem toen verteld dat ik een kerncentrale in mijn kelder heb en zijn energie niet nodig heb.

Hartelijk dank allemaal. 

Na jullie antwoord is mijn vermoeden alleen maar bevestigd. 

Lekker naast mij neer leggen. 

Hartelijk dank nogmaals! :)

Zojuist gebeld met vaag verhaal dat ze wel 2 tientjes omlaag kunnen per maand vanaf nummer 010-843 2918, door de Nederlandse Energie Bond. Daar heb ik geen tijd voor en heb het gesprek afgerond.

zelfde verhaal, vanaf nummer 010-8427192, dat er een afspraak is dat ze zouden bellen als het omlaag kon en dat er een contract via de mail geregeld zou worden. Ik gevraagd of ze weten wat ik nu betaal en bij welke energieleverancier ik zit, dat konden ze niet vinden. Klopt voor geen meter.

zelfde verhaal, vanaf nummer 010-8427192 gebeld dat een collega al eerder een contract met mij had afgesloten. Met een prijsgarantie dat als het goedkoper kon dat ze me zouden bellen. Nu loopt mijn 3 jarige contract bijna af dus het stond al op mijn agenda om het te bekijken. Ze hadden al een aantal gegevens van me, waaronder o.a. naam adres email telefoonnummer, of ik op de mail die ze gestuurd hadden op de bevestigknop wilde drukken. Ter controle wilden ze mijn IBAN hebben. Dat klopt natuurlijk niet. Als ik al eerder zaken met hen had gedaan dan hadden ze mijn IBAN al gehad. Ik had verteld dat mijn lopende contract via de Vaste Lasten Bond tot stand was gekomen. En dat was volgens de persoon een dochteronderneming. Mijn echtgenote had intussen de Vaste Lasten Bond gebeld en die ontkende dat uiteraard, toen ik de persoon aan de andere kant van de lijn daarme confronteerde werd direct de verbinding verbroken. 

Reageer