Consumentenbond.nl
Vraag

Netbeheerkosten gas (Liander) Eneco

• 27 mei 2020
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

Ik heb onlangs mijn jaarafrekening gekregen. En daarbij stond een fout bij de berekening. Eneco of Liander heeft de netbeheerkosten van mei 2019 tot tot begin januari gerekend met een tarief voor verbruik tussen 500m3 en 4000m3. Na 8 januari is het juiste tarief berekend. Namelijk het tarief voor onder de 500m3. Totaal gas was 350m3.

Ze hebben ongeveer 36euro teveel berekend.

Ik heb al contact opgenomen met Eneco, en na een reactie zeggen zij dat aan het begin van het contractjaar een schatting hebben gedaan van mijn verbruik en die zat boven de 500m3, namelijk 1400m3. Na 8 januari hebben zij opnieuw berekend en toen juiste verbruikstarief gehanteerd.

Het heeft te maken met inkoop dit snap ik. Ik heb een nieuwbouwhuis, dus kon de schatting  niet gemaakt worden door Eneco t.o.v. vorig jaar.

Eneco weigert om de extra kosten terug te betalen, omdat dus mijn geschatte verbruik boven de 500m3 eerst zat.

Wat kan ik nog doen om de kosten terug te krijgen?

2 reacties

Het is ook niet aan Eneco om dit te wijzigen dit dient liander aan te passen en door te geven bij Eneco.jij betaalt je netbeheerkosten via je energieleverancier die het ook alleen maar door krijgt van de netbeheerder Ik wil je adviseren om contact met Liander op te nemen.

Badge +8

@Mark2, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Als je lid bent van de Consumentenbond kun je deze kwestie ook voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen deze week op werkdagen tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45. Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen?

Reageer