Sinds eind januari dit jaar is er wat kapot aan mijn slimmemeter. Dit zorgt ervoor dat er geen meterstanden meer doorgegeven worden aan de energieleverancier. begin maart heb ik contact opgenomen met zowel de energieleverancier (Greenchoice) als de netbeheerder(Liander). De energieleverancier geeft aan dat ik hiervoor bij de netbeheerder moet zijn. Zodoende heb ik verder contact gezocht met de energieleverancier voor het oplossen van dit probleem. Ze gaven aan twee maanden nodig te hebben voor het vervangen van de meter (reparatie doet men niet), dat betekend dat er drie maanden geen meterstanden door komen. Twee maanden nadat men aangaf binnen twee maanden de meter te wisselen is de meter nog niet gewisseld en heb ik contact opgenomen met de netbeheerder om te vragen wanneer dat gaat gebeuren. Er wordt aangegeven dat men zich niet aan de eerder gemaakte afspraken kan houden en nog drie maanden éxtra nodig heeft en pas in juli de meter zal komen vervangen.
Omdat het nu gaat om een lange periode waarin de meter niet naar behoren werkt ben ik gaan informeren of men mij kan laten zien dat de meter nog wel goed en betrouwbaar meet, registreert en weergeeft. Men noemt wel enkele argumenten die ik tijdens het whatsapp gesprek direct kan ontkrachten en zodoende kan men helaas niet hard maken dat de meter nog goed en betrouwbaar meet, registreert en weergeeft. Het laatste bericht is dat de netbeheerder vind dat er een ijking moet komen. Ik heb ze aangegeven dat als ze een ijking willen doen en daarmee kunnen aantonen dat de meter goed en betrouwbaar meet, registreert en weergeeft tijdens en na de ijking ze van harte welkom zijn en dat de koffie klaar staat. Toen kwam er radiostilte.
Mijn energieleverancier geeft aan zich hiermee niet te willen bemoeien en de netbeheerder begint slechter te reageren op mijn berichten.
Al met al zit ik dus voor lange periode met een meter die mogelijk niet (goed) registreert wat er verbruikt wordt die de netbeheerder niet wisselt.
Mag dit?