Nieuwsbrief Solor Magazine

• 8 April 2022
  • 12 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Alles over Zonne Energie met laatste up-dates.

Deze nieuwsbrief geeft veel informatie en is ook een link naar de Vakbeurs.

Voor de Forumleden die deze link nog niet hebben is veel info over de materie.

Solar Magazine - SunPower lanceert grotere versie van thuisbatterij SunVault

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Er is veel interessants te halen uit Solar Magazine. Maar gaat niet af op één informatie. Lees meer o.a. https://www.switch2solar.nl/nieuws of  https://solarwatt.nl/nieuws/ , en https://www.zonnepanelen-info.nl/ , https://www.zonne-paneel.net/zonnepanelen-nieuws/ en https://www.wattisduurzaam.nl/category/energie-opwekken/zonne-energie/ enz. enz, hoe meer informatie hoe beter.

Reputatie 7
Badge +6

@Gebruiker1644596728 die Sunvault van Sunpower ziet er interessant uit. 26-52kWh energie opslaan is wel handig. Ze hebben het in die link eigenlijk over de Amerikaanse markt. Je zou dan 3 dagen tot een hele week aan wat je eigen verbruik is kunnen opslaan. Ik kan nergens vinden wat die accu kost. Als het €5000+ euro is laat ik het graag aan die Amerikani over. Ze zeggen 10 jaar garantie op de accu. Maar er was hier een post over een fietsaccu, na 3,5 jaar defect en hij kon fluiten naar z'n garantie want het werd op eigen schuld gezet. Hoe moet je garantie krijgen uit Anerika?

Reputatie 7
Badge +6

@L.J.F. de Ruiter welkom terug! Het is te zien dat je een nieuwe computer met Windows 11 hebt!

Reputatie 5
Badge +5

@Jan Ik hoop op de vakbeurs Expo Haarlemmermeer daar een aantal vragen 1 op 1 beantwoord te krijgen.

Met de huidige specifieke kennis van het Forum heb ik, net wel, net niet, dat mijn vragen, met de algemene kennis die er is, beantwoord worden.

Ik vind het wel maf dat in Nederland huizen van 7 ton als warme broodjes gaan, maar als er dan een energiesysteem moet komen is het al gauw te duur. Stel je eens voor dat je in plaats daarvan een huis kocht van 6 ton en een hele ton gebruikte voor energie-investeringen.

Reputatie 5
Badge +3

@L.J.F. de Ruiter  https://www.zonne-paneel.net/zonnepanelen-nieuws/ - Deze website is voornamelijk/uitsluitend gericht op België. Dat is ook te af te leiden uit de verouderde informatie over de afbouw van de salderingsregeling in NL.

Volgens de website wordt de salderingsregeling vanaf 1 januari 2023 (langzaam) afgebouwd, wat niet klopt en sowieso (wet)technisch niet kan.

Reputatie 7
Badge +6

@Darkfiber , Bij de Belgen vallen de kwartjes langzamer . 😊 Wat men echt met die salderingsregeling wil gaan doen is nog steeds niet met zekerheid bekend en kan ook telkens weer veranderen . 

Reputatie 5
Badge +3

@Gebruiker1644596728    Zijn er nog “highlights” en andere nieuwigheden van de vakbeurs over solarenergie te berichten? - Wat voor soort publiek was er?

Reputatie 5
Badge +5

@Darkfiber Zijn er nog “highlights” en andere nieuwigheden van de vakbeurs over solarenergie te berichten? - Wat voor soort publiek was er?

De bezoekers en standhouders waren wel bijna allemaal  uit de vakbranche.

Al mijn vragen werden dan in Vaktaal/kennis beantwoord. Gelukkig werd mijn vrouw (niet in de uitvoering)! Keurig netjes van begrijpelijke uitleg en informatie voorzien.

Nieuwigheden: zijn veelal de al bestaande producten in een verbeterende versie.

Infrarood panelen als (bij)verwarming heeft denk ik met zonnepanelen wel een toekomst.

Zonneboilers, collectoren, warmtepompen (voor verwarming en warmtapwater is ook nu en voor later een goede optie, hierbij spelen de ruimte en de “DOT geld over” wel een rol in mee.

Ook de combinatie van verschillende zonnepanelen en inverters merken is ook heel goed mogelijk, alleen zal de door jou gekozen installateur hier niet gauw voor kiezen door zijn eigen leverings programma.

Batterij opslag is bij elk merk uitgebreid in vele (toekomst) mogelijke combinaties aanwezig!! Als je hier (later) toe over gaat is het kiezen uit de beste Batterijen.

Salderen : Voor iedereen een “hot item” maar daar wagen ook de Standhouders zich niet gauw aan!

Waar ik wel met listig doorvragen achter kwam, (dat ik met een adviserend Commissielid voor Energie aan het discussiëren was).

En die veel meer over wist dan hij wilde zeggen. 

En Jette ach, die weet het allemaal ook niet, die laat zich dan adviseerden door de eerder genoemde Commissie.

Wat ik er wel heb kunnen uittrekken is dat er “zeker” op korte termijn,  eerder dan wij nu denken veranderingen komen, wat precies wilde of mocht hij niet zeggen.!?

Reputatie 5
Badge +3

@Gebruiker1644596728 Zoiets mag dus gelekt worden:
Er komen (alweer) “veranderingen en zeker op korte termijn” in het wetsvoorstel? voor de afbouw van de salderingsregeling? - Zeer constructief en goed voor het vertrouwen in de overheid.
Dus dan wachten we als consumenten (en de solarbranche sowieso) maar af of dit positief of negatief uitpakt. Ik ben ook benieuwd wat er de volgende dagen nog meer gelekt wordt.

Eigenlijk erg dat de solarteurs, net zoals de installateurs, om zeer diverse reden zo sterk leveranciers- en merkgebonden zijn. Het ergste vind ik dat dit voor de consument vaak niet transparant wordt gemaakt.

Reputatie 7
Badge +5

merkgebonden is toch helemaal niks nieuws?! 

verder lees ik veel open deuren en weinig echt vernieuwends/innovatiefs. klopt dat? 

Reputatie 5
Badge +5

@E.B.F. Stroeve Nee ik denk ook dat, nu de vraag groot is De Installateurs met deze Beurs een Up-Date hebben gekregen!

@Darkfiber Er komen (alweer) “veranderingen en zeker op korte termijn” in het wetsvoorstel?

Ja, is iets anders vertaald, (alweer) is nu Jette die het al ingediende wetsvoorstel van Wiebes (zou/zal/wil/moet) mag aanpassen daar is al een traject voor (jaar uitstel).

“zeker” op korte termijn,  eerder dan wij nu denken: Is de uitspraak die ik ontlokt heb van de Commissielid wat niet helemaal het zelfde is als lekken.

En of het advies van de Commissie door Jette wordt opgevolgd of veranderd of blijft zoals het al is ingediend, dat zal de tijd (korte termijn?) ons leren.

Ja ik heb wel het Lek afgeluisterd.👂maar of ik het lek gehoord heb?

Prijzen op een beurs is snel een verwijzing naar de Panelenleveranciers, het is eingenlijk produkt informatie.

Reageer