Beantwoord

NLE verhoogt vast energiecontract gas

• 13 October 2021
  • 36 reacties
  • 997 Bekeken

Badge

Ik zit al jaren bi NLE .. Nu zag ik vandaag dat mijn gasprijs, ondanks vast contract verdrievoudigd is> Je mag een vast contract toch niet zo maar openbreken? 

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 15 October 2021, 07:14

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Badge +3

@basic  Niets aan toe te voegen, behalve dat het kwartje al an de vorige eeuw is (en dat van Kok sowieso:money_mouth: ).

U kunt uw contract verlengen
Vindt u het prettig om verzekerd te zijn van tarieven voor een bepaalde periode? Dan kunt u uw tarieven vastzetten. We hebben alvast een persoonlijk verlengaanbod voor u klaarstaan.

Maar in dat persoonlijk verlengaanbod zullen dan niet dezelfde tarieven staan als je huidige contract.

Eigenlijk is er dan dus gewoon sprake van een nieuw vast contract en kan ik me best wel voorstellen dat door het woordje ‘verlengen’ te gebruiken, dit door bepaalde mensen verkeerd wordt geïnterpreteerd. 

Nou dan moet je na de link die ik noem toch nog een heleboel negeren, waaronder het fikse nieuwe maandbedrag dat in grote dikke cijfers midden in beeld komt zodra klikt, ruim 2,5 x zo groot als het huidige maandbedrag.

Reputatie 7
Badge +6

@basic heeft het goed uitgelegd en klopt met wat @Mazzel zegt . TS gaf verwarrende info en ging lelijk doen , nadat de antwoorden daardoor ook verwarrend werden . Komt helaas vaker voor *

*[deel bericht verwijderd door beheerder] 

Als het ging om verlenging van het bestaande contract met de bestaande bedragen is dit natuurlijk inderdaad zonder meer valse voorlichting geweest.

Wij weten niet hoe het precies gegaan is.

Laten wij dus niet doen alsof we het wel weten.

Badge

Jullie snappen zeker wel dat ik dit topic ga weghalen. * 

*[deel bericht verwijderd door beheerder]

Badge

Als men zegt: verlengt u uw bestaande contract. dan verleng je dus ook je bestaande tarieven die contractueel vastgelegd zijn. punt. 

Dat is niet naief.

Dat is weldenkend.

Badge +5

Beste allen. De “energie” in dit topic spat ervan af, maar niet op de meest positieve manier. Een aantal berichten zijn daarom gemodereerd. We verzoeken jullie ook in dit topic rekening met elkaar te houden. Houd het alsjeblieft een beetje gezellig en constructief. 

Reputatie 5
Badge +3

Als men zegt: verlengt u uw bestaande contract. dan verleng je dus ook je bestaande tarieven die contractueel vastgelegd zijn. punt. 

Dat is niet naief.

Dat is weldenkend.

Ik verleng ook ieder jaar mijn energiecontract (al 4 jaar bij dezelfde). En ieder keer andere prijzen. Dat weet ik ook van tevoren.

Jij ziet alleen het woord verlengd en leest niet verder waar je op klikt. Dat noem is dus niet weldenkend.

Het is puur het communicatieprobleem om één woord.

Jij ziet alleen het woord verlengd en leest niet verder waar je op klikt.

Wij weten niet hoe het precies gegaan is.

Als u denkt het wel te weten, bent u slechts ten dele weldenkend.

Reputatie 6
Badge +4

U kunt uw contract verlengen
Vindt u het prettig om verzekerd te zijn van tarieven voor een bepaalde periode? Dan kunt u uw tarieven vastzetten. We hebben alvast een persoonlijk verlengaanbod voor u klaarstaan.

Maar in dat persoonlijk verlengaanbod zullen dan niet dezelfde tarieven staan als je huidige contract.

Eigenlijk is er dan dus gewoon sprake van een nieuw vast contract en kan ik me best wel voorstellen dat door het woordje ‘verlengen’ te gebruiken, dit door bepaalde mensen verkeerd wordt geïnterpreteerd. 

Ik heb TS expliciet gevraagd of hij een aanbod heeft gekregen met prijzen en hij zegt van niet. Hebt u wel eens nieuw contract gekregen zonder dat daar de tarieven instonden en het nieuwe voorschot bedrag? Ik nog nooit. 

TS heeft het over openbreken van een contract maar blijkt later toch een nieuw contract te zijn aangegaan. TS heeft een aanbod gehad zijn BESTAANDE contract met BESTAANDE prijzen te verlengen. Geen leverancier kan zo’n voorstel doen dus of hij heeft of geen prijzen gezien en dan is er sprake van een variabel contract of hij heeft prijzen gezien bij een nieuw contract en dat blijkbaar niet gelezen.

Er klopt gewoon geen hout van dit verhaal.

Nee, ik ook nog nooit. Ik had na mijn opmerking ‘succes ermee’ geen andere reacties meer gelezen. Pas weer de reactie van @Harrie LPP waar ik op reageerde. Het is en blijft een onduidelijk verhaal.

Reputatie 7
Badge +6

Als een verhaal onduidelijk is en blijft , heeft de hele discussie weinig nut . Overigens weten de meesten intussen wel vrijwel zeker hoe de vork in de steel zit . Een opmerking van mij over het onaangenaam gedrag van TS werd verwijderd . Ik snap niet waarom . Was absoluut niet aanstootgevend vond ik  terwijl veel wat naar mijn mening wel aanstootgevend is , regelmatig  wel blijft staan op diverse topics . Hoe dan ook , ik reageer hier niet meer . 

Reageer