NLE vervroegt incassodatum - Wat doe jij?


Reputatie 1
Update (10-09-2015): Er is nieuws over dit onderwerp. Klik hier voor de laatste stand van zaken.

Op ons twitterkanaal loopt een levendige discussie over de vervroegde incassodatum van de Nederlandse Energiemaatschappij. Door de datum te vervroegen, denkt men 'professionele wanbetalers' beter tegen te houden. NLE geeft zelf aan dat klanten die de vervroegde datum bezwaarlijk vinden, direct van hun contract af kunnen. Wat doe jij? Ga je akkoord met de wijziging (en betaal je een maand 'dubbel') of grijp je je kans en stap je zonder extra kosten over naar een andere maatschappij?

103 reacties

Wanbetalers direct aanpakken. Echter dat doen door je goede klanten te straffen met een dubbele maand lijkt mij niet handig. Vooral omdat NLE door deze actie de beschikking krijgt over een rentevrij vermogen van 1 maand voorschot en dat vermenigvuldigd met het aantal klanten zal dat vast een flinke som zijn. Ik vraag mij dus af wat de werkelijke reden van deze actie is. Een wanbetaler betaalde toch al niet.
Ik dien gewoon mij eenjarig contract uit, anders loop ik mijn Kom Erbij Bonus mis. Slecht dat NLE dat niet genoemd heeft bij het bekend maken van de mogelijkheid het contract 'kosteloos' op te zeggen.

Stap ik nu over, dan haal ik met mijn verbruik nooit de Kom Erbij Bonus eruit, ook niet rekening houdend met het stookseizoen dat er nog aankomt.

Ik lees veel reacties over klanten die ten onrechte geen Kom Erbij Bonus op hun jaarrekening krijgen, en die er om moeten vragen. Dat wordt dus nog even opletten straks.

De nieuwe aanbieding van NLE is flut. Het addertje onder het gras zijn de netwerkkosten, gaan van 2,99 naar 6,99 per maand. Heb je zowel gas als licht, dan betaal je dus al bijna 100 euro meer per jaar. Bijzonder om-de-tuinleidend vind ik dat NLE bij de nieuwe aanbieding in eerste instantie enkel de stroomprijs en gasprijs noemt. Da's lang niet slecht, denk je dan. Totdat je verder klikt, waarna de met 133 procent gestegen netwerkkosten zichtbaar worden.

Ja, het is me wat, die energieleveranciers. Het eerste bedrijf dat mij bij een verlengingsaanbod eenzelfde overzichtje biedt als waarmee we ingestapt zijn, dus een totale jaarberekening op basis van geschat verbruik, moet ik nog tegenkomen.


Ik dien gewoon mij eenjarig contract uit, anders loop ik mijn Kom Erbij Bonus mis. Slecht dat NLE dat niet genoemd heeft bij het bekend maken van de mogelijkheid het contract 'kosteloos' op te zeggen.

Stap ik nu over, dan haal ik met mijn verbruik nooit de Kom Erbij Bonus eruit, ook niet rekening houdend met het stookseizoen dat er nog aankomt.

Ik lees veel reacties over klanten die ten onrechte geen Kom Erbij Bonus op hun jaarrekening krijgen, en die er om moeten vragen. Dat wordt dus nog even opletten straks.

De nieuwe aanbieding van NLE is flut. Het addertje onder het gras zijn de netwerkkosten, gaan van 2,99 naar 6,99 per maand. Heb je zowel gas als licht, dan betaal je dus al bijna 100 euro meer per jaar. Bijzonder om-de-tuinleidend vind ik dat NLE bij de nieuwe aanbieding in eerste instantie enkel de stroomprijs en gasprijs noemt. Da's lang niet slecht, denk je dan. Totdat je verder klikt, waarna de met 133 procent gestegen netwerkkosten zichtbaar worden.

Ja, het is me wat, die energieleveranciers. Het eerste bedrijf dat mij bij een verlengingsaanbod eenzelfde overzichtje biedt als waarmee we ingestapt zijn, dus een totale jaarberekening op basis van geschat verbruik, moet ik nog tegenkomen.

Geplaatst door B.D. Prins op Okt 5, 2015.

Reageer