Novavolt DSE zonnepanelen

• 10 December 2019
  • 24 reacties
  • 4157 Bekeken

Gisteren is iemand van Novavolt bij ons langs geweest. Had een mooi verhaal, uitleg begrijpelijk.

Prijs is aan de hoge kant, maar ook dit kon worden uitgelegd op basis van kwaliteit installatie en garanties op installatie, zonnepanelen, omvormers en de geleverde opbrengt. Echter zijn de zonnepanelen van Novavolt ook echt beter dan al die andere zonnepanelen. Ik kan nergens deze zonnepanelen vinden. Wie kan mij hier iets over vertellen?

24 reacties

Heb je hier iets aan?

Dank je Jan,

Ik weet het niet. Ik heb deze informatie ook gekregen, maar dat is natuurlijk informatie van de producent. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of dit product in werkelijkheid ook echt zoveel beter is dan men beweert. Ik kom deze soort panelen nergens tegen in vergelijkingsonderzoeken. Als het product echt zo goed is, verklaart dat de prijs en kan dit heel interessant zijn. Zo niet dan betaal je veel te veel voor deze panelen.

Als je Google Duitsland aks land en taal instelt en dan in het Duits gaat zoeken naar tests van zonnepanelen vind je misschien wat.

De informatie die je kreeg is grotendeels commercieel, het is wervend, vertrouwenwekkend, allure en zo, maar het zijn geen concrete dingen, je kan ze niet meten, ik zie geen technische specificaties. Ik zou net als jij toch meer technische info willen hebben dan alleen die commerciele. 50 jaar garantie klinkt zo mooi, maar je hebt er niets aan als het bedrijf na tien jaar niet meer bestaat. Zo doen ze die dingen wel, de ene B.V. gaat failliet en een andere B.V. begint ze weer opnieuw te maken onder een al dan niet andere naam of nieuwe versie of zo. 

Dank je voor de reactie Jan. Ik denk er hetzelfde over.

Ik ga gewoon nog even verder zoeken en vooral vergelijken.

Groetjes René

Hallo,

Offerte ontvangen van NovaVolt Solar Energy Zonnepanelen, bedrag is vrij hoog!

16 zonnepanelen glas op glas van AEG van de laatste update, compleet met installatie en nazorg!

De voordelen zijn best  wel goed en positieve recenties in alle opzichtn volgens informatie.

Maar toch mijn bedenkingen of het raadzaam is om met NovaVolt door te gaan vanwege hoge kosten!

Iemand ervaring eventueel advies?

Groetjes Leon.

Er is het advies dat je zoveel panelen neemt als je jaarverbruik. Ga je van gas naar inductiekoken, tel er 400kWh bij. Ga je van warmwater op gas naar elektrische boiler van 80 liter, tel er 600kWh bij. Zonnepanelen zijn al 380Wp of meer. Tien zonnepanelen produceren per jaar al 3800kWh. Daarvan verbruik je een deel rechtstreeks, een groot deel wordt gesaldeerd en het laatste stuk daarboven krijg je circa 8 cent per kWh voor.

De panelen zijn 183x105cm. Hoeveel daarvan kunnen op je dak? Dikwijls zijn het 8, soms 10. Op een vrijstaand huis gaan wel 28 panelen.

De maatschappijen zeggen allemaal dat ze beste dit en beste dat zijn. Zonnepanelen van AEG, Q-Cell en LG zijn wel toonaangevend.

Zodra je een offerte aanvraagt loodsen ze je daarna doir het hele proces. De BTW vragen ze voor je terug.

Reputatie 6
Badge +6

@Gebruiker1575964487 Als je mijn posten terug leest zie je daar een aantal kritische punten waar op  ik mijn offertes heb geselecteerd, ik heb bewust niet voor de (goede) Duitse panelen gekozen i.v.m. grondstoffen uit Europa en leverings problemen, ook de (uitgestelde) installatie datum speelt hier een grote rol in mee.

Offerte aanbiedingen gaan gewoon door! ondanks het feit dat er soms geen eigen voorraden panelen  en/of omvormers zijn.

Door de nu ontstane grote vraag, kunnen de voorraden meestal niet snel genoeg weer aangevuld worden.

Met de grote vraag zijn nu, de niet gekozen panelen van mindere kwaliteit, nu ook in de opruiming: snelle installatie!! Dus opletten op kwaliteit en opbrengst.

Een kritische selectie, als de (soms verplichte) aanbetalingen zijn gedaan, geeft dat geen garantie dat er ook geleverd gaat worden.

De installateurs weten dat er schaarste is, en wachttijden voor installeren, bij het aanbieden van een offerte zal dit zeker een argument zijn, om een offerte er door heen te drukken.

Reputatie 6
Badge +3

@L.G. Wattimena   Wat is vrij hoog?
Wat is de prijs per wattpiek? Waarom überhaupt glas-in-glas (duurder)? Welke omvormer bieden ze aan?

Ik zou zoveel wattpiek laten leggen als mogelijk. er zijn verschillende afmetingen van kwaliteitspanelen alhoewel de panelen algemeen steeds groter worden. Het is soms wat puzzelen om het dak vol te leggen.

Als je dan een (groot) overschot hebt kan je voor elektra naar een leverancier gaan die de hoogste terugleververgoeding wil betalen. Op dit moment is dit Eneco met ca. € 61ct/kWh.

Mijn 13 x 380 Wp Jinko panelen = 4940 Wp produceren ca. 5600 kWh/jaar
waarvan ik waarschijnlijk ca. 2700 kWh teruglever.

De installatie is door een lokale solarteur gedaan tegen een concurrerende prijs en binnen de afgesproken termijn.

Reputatie 1
Badge

Er is het advies dat je zoveel panelen neemt als je jaarverbruik.

...

het laatste stuk daarboven krijg je circa 8 cent per kWh voor.

Dit advies is volledig achterhaald: leg zoveel als mogelijk op je dak; de terugverdientijden zijn op dit moment zeer kort en i.p.v. 8 cent/kWh kun je vandaag 61 cent/kWh krijgen. Als er onvoldoende middelen zijn is het vaak mogelijk om een duurzaamheidslening te nemen. Zelfs met zo’n lening is de aanschaf van panelen een uitstekende investering.

Reputatie 7
Badge +5

het risico is natuurlijk wel dat je geen garantie hebt op die 61 ct voor de komende jaren. We moeten ons realiseren dat die 61 ct echt heel hoog is, dus kan dat wel uit (op langere termijn)? 

De saldering en teruglever vergoedingen zijn enorm in beweging en dat moet je wel even bewust meenemen in de gok voor de komende jaren.

Reputatie 1
Badge

het risico is natuurlijk wel dat je geen garantie hebt op die 61 ct voor de komende jaren. We moeten ons realiseren dat die 61 ct echt heel hoog is, dus kan dat wel uit (op langere termijn)? 

De saldering en teruglever vergoedingen zijn enorm in beweging en dat moet je wel even bewust meenemen in de gok voor de komende jaren.

Klopt helemaal. Je moet je echter ook realiseren dat het terugverdienen met 61ct TLV echt heel hard gaat. Mijn oost/west systeem uit 2019 had oorspronkelijk een TVT van 9 jaar. Nu - met een op dit moment relatief bescheiden TLV van 45.8 cent - is het systeem al ruimschoots terugverdiend. TVT was ongeveer 39 maanden. Nieuwe systemen kunnen nog veel sneller terugverdiend worden.

Over gokken: sommige mensen die er pas kort geleden op gokten dat een gasprijs van EUR 2.00/m3 veel te hoog was om een vast contract af te sluiten, betaalden gisteren EUR 4.18/m3 op een modelcontract.

Reputatie 7
Badge +5

Ik had vast een onderbuikggevoel….. TLV van Eneco gaat per september naar 9 ct……. had je al getekend? 😉

Reputatie 6
Badge +3

@E.B.F. Stroeve   Tja - wat zou ik zeggen: de markt geeft en de markt neemt. Eneco heeft wel een aantal (tijdelijke) klanten er bij gekregen, maar mij niet meer gezien. De winst van de zomer wel geboekt.

Maar als ik de recente prijsontwikkelingen aan de inkoopkant vanaf de zijlijn bekijk
met actuele stroomprijzen van ca. € 50 ct/kWh lijkt me een TLV van 9 ct/kWh ook niet houdbaar.
Vooral niet in de herfst als het overschot aan zonnestroom sterk terugloopt en de vraag toeneemt,
maar we zullen zien wat de concurrentie doet.

Maar zonnepanelen zijn nog steeds een goede zaak.

Reputatie 1
Badge

Ik had vast een onderbuikggevoel….. TLV van Eneco gaat per september naar 9 ct……. had je al getekend? 😉

Niet nodig; ik krijg EUR 0.458 tot 2023-02-01.

Reputatie 1
Badge

@E.B.F. Stroeve   Tja - wat zou ik zeggen: de markt geeft en de markt neemt. Eneco heeft wel een aantal (tijdelijke) klanten er bij gekregen, maar mij niet meer gezien. De winst van de zomer wel geboekt.

Maar als ik de recente prijsontwikkelingen aan de inkoopkant vanaf de zijlijn bekijk
met actuele stroomprijzen van ca. € 50 ct/kWh lijkt me een TLV van 9 ct/kWh ook niet houdbaar.
Vooral niet in de herfst als het overschot aan zonnestroom sterk terugloopt en de vraag toeneemt,
maar we zullen zien wat de concurrentie doet.

Maar zonnepanelen zijn nog steeds een goede zaak.

Eneco stelt dat de TLV verlaagt gaat worden maar ontkent dat het 9 cent wordt. Dat zou ook helemaal niet marktconform zijn. Op dit moment kost de kwartaal future 57.8 cent/kWh.

Reputatie 7
Badge +5

die future prijs zegt volgens mij niks, dat moeten ze betalen om in te kopen. de tlv is wat anders. en inderdaad veel onduidelijkheid vanuit eneco, maar de boel is weer behoorlijk in beweging. 

Reputatie 6
Badge +3

@E.B.F. Stroeve Ik heb aan de actuele “consumentenprijzen” op "dynamische energieprijzen” gedacht met actueel € 53 ct/kWh. Volgens de website zijn dit quasi de inkoopprijzen (met en zonder btw).

Reputatie 1
Badge

die future prijs zegt volgens mij niks, dat moeten ze betalen om in te kopen. de tlv is wat anders. en inderdaad veel onduidelijkheid vanuit eneco, maar de boel is weer behoorlijk in beweging. 

De futures zijn wel degelijk relevant. Eneco en anderen bepalen o.a. aan de hand van de futures hoe hoog de TLV verantwoord kan zijn. Hoe hoger de futures, hoe hoger de TLV kan zijn (hoeft niet natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +5

dat snap ik, de bovengrens wordt bepaald door de marktprijs, de ondergrens door marketing

Novavolt zijn oplichters ze zijn veel te duur en ook nog eens zeggen het is vrij blijvent en dan op eens krijg je een rekening van 350 euro omdat ze naar het dak gekeken hebben 10 min nou mensen doe alsjeblieft geen zaken met novavolt pure oplichting

Trap er alsjeblieft niet in mensen  zonne panelen hebben geen 30 jaar grantsie  het is net een auto je krijgt de dagwaarde van je paneel trug na zo veel jaar

Allemaal verkoop praat verdiep je er goed in en nova volt is ook veel en veel te duur

Nova volt heeft het toch netjes afgehandelt

De baas belde en was het ook met ons eens en vond het ook niet netjes hoe het was gegaan en bood zijn excuses  aan dus mijn berichten die ik eerder heb geplaast kunnen we vergeten top hoe novavolt het nu heeft geregeld met ons 

Reputatie 6
Badge +6

Nova volt heeft het toch netjes afgehandelt

De baas belde en was het ook met ons eens en vond het ook niet netjes hoe het was gegaan en bood zijn excuses  aan dus mijn berichten die ik eerder heb geplaast kunnen we vergeten top hoe novavolt het nu heeft geregeld met ons 

Novavolt zijn oplichters ze zijn veel te duur en ook nog eens zeggen het is vrij blijvent en dan op eens krijg je een rekening van 350 euro omdat ze naar het dak gekeken hebben 10 min nou mensen doe alsjeblieft geen zaken met novavolt pure oplichting

Dus Novavolt  "koopt" voor €350,00 de oplichters titel af?

Of alle eerdere vrijblijvende/offertes vergeten kunnen worden?🤫

Dat gaat dan vele keren €350 kosten voor Novavolt.🤔

Trap er alsjeblieft niet in mensen  zonne panelen hebben geen 30 jaar grantsie  het is net een auto je krijgt de dagwaarde van je paneel trug na zo veel jaar

Allemaal verkoop praat verdiep je er goed in en nova volt is ook veel en veel te duur

Als je even wat verder kijkt dan je neus lang is, en gewoon de garantievoorwaarden van dit AEG zonnepaneel opzoekt. Staat er duidelijk in de voorwaarden dat wanneer een paneel binnen 30 jaar defect gaat deze kosteloos vervangen wordt door AEG. Dit heet fabrieksgarantie en heeft niks met dagwaarde te maken. Klakkeloos wat roepen zonder onderbouwing heeft niemand wat aan.

Reageer