Consumentenbond.nl

Nuon / Vattenfall cookies bij doorgeven meterstanden

• 14 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5

Bij het doorgeven van de meterstanden vermeldt Vattenfall voorheen Nuon dat op hun site, behalve functionele, ook cookies geplaatst worden voor advertenties en door sociale media-netwerken. Mijn “internetgedrag kan door deze derden gevolgd worden". Door op akkoord te klikken ga ik daarmee akkoord, maar er is geen knop “akkoord” alleen een knop “äccepteren” en niet duidelijk is, of ik na een bevestiging van mijn meterstanden alsnog akkoord ben gegaan. 

Voor de zekerheid heb ik mijn meterstanden telefonisch doorgegeven en Vattenfall van mijn bezwaren op de hoogte gesteld. Maar ik vind dit cookiebeleid en vooral het evt. delen van gegevens met sociale media-netwerken dermate bizar, dat ik mij afvraag of dit toegestaan is. En vooral, welk gebruik die sociale media-netwerken van aldus binnengehengelde gegevens kunnen maken. 

2 reacties

Heeft u gezien dat je uit drie opties kan kiezen waaronder een waarbij ze alleen noodzakelijke cookies plaatsen? Ze zijn overigens inderdaad in overtreding want standaard staan alle cookies aan en dat zou omgekeerd moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +5

@A. Deen  Dank voor uw reactie en inderdaad, die drie nogal onbegrijpelijke tekeningetjes heb ik gezien maar daarop geklikt gebeurde er niets. Pas nu zie ik de uiterst vage rondjes daaronder die je dan aan kunt klikken. Zo'n naar onzichtbaarheid neigende keuzemogelijkheid kwam ik nog niet eerder tegen, maar ik zal er voortaan op bedacht zijn. 

Reageer