Onduidelijke offerte Cv-ketel Feenstra

• 11 September 2021
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Badge

Onze cv cw3 was aan vervanging toe. Nadat we op de site een cv hadden uitgekozen moesten wij foto’s maken van de huidige cv en de leidingen en uitgang bij de schoorsteen. Volgende dag gebeld en alles was in goede orde ontvangen. Na 2 weken toch maar even gebeld met Feenstra. Hadden namelijk geen offerte gekregen nog. Uiteindelijk na 3-4 weken een offerte gekregen.  We hadden hierop accoord gegeven en ze zouden ons bellen voor een installatie afspraak. 

hier ging weer een paar weken voorbij. Vervolgens zagen wij bij de buren dat Feenstra bezig was met het installeren van een nieuwe cv. Even de monteurs aangesproken. Ze hadden ook een hoogwerker meegenomen voor nieuwe buizen in de schoorsteen. Wij vroegen of dat bij ons ook zo gaat want daar hadden we niets van gehoord en stond ook niet in de offerte. De monteurs super aardig en ging kijken bij onze cv en ja bij ons moet er ook een hoogwerker komen. Volgende dag gebeld met Feenstra ja er komt ook een hoogwerker en dat moet nog verwerkt worden in de offerte. €495 extra. Hierop gaven wij aan dat het niet ons probleem was. Na veel belletjes. Fout ligt bij hun maar zij zouden de helft betalen en wij de andere helft. Oké nou we zijn maar accoord gegaan. Na een week kregen we weer een offerte en de 50% korting voor de hoogwerker was niet verekend. Hierop wederom gebeld. Na een aantal belletjes kregen we de juiste persoon te pakken. Hij zou het regelen en we zouden een nieuwe offerte krijgen. En ja hoor de korting van de hoogwerker stond erop.  Het totaal bedrag was echter hetzelfde als de oude offertes. Hoe kan dat?????? Wat ze hadden gedaan is wat extra berekend voor extra buizen en dergelijke. Ja kom op. We zijn niet gek. Hierop een klachten brief geschreven maar uiteraard geen antwoord erop. GA ALSJEBLIEFT NIET IN ZEE MET FEENSTRA STELLETJE * ZIJN HET. 

mvg

cuney 

*[Bericht aangepast door beheerder]

4 reacties

Mijn eerste reactie is dat ik een offerte op basis van foto’s vreemd vind, de tweede dat drie weken wachten op een offerte lang is, de derde dat je zelf accoord bent gegaan met halfhalf. Ik hoop dat je inmiddels alles hebt afgeblazen?

Badge

Ja foto’s zijn gebruikelijk is mij verteld. Want dan kan Feenstra zien wat er nodig is qua aansluiting etc. Ja dacht ik heb het echt nodig en daarom accoord gegaan. Uiteraard is alles afgeblazen. 

Dat er met foto's gewerkt wordt kan men gebruikelijk vinden maar dat kan gemakkelijk ten nadele van de klant uitpakken. Als er namelijk het een en ander niet op de foto's te zien is dan kan de installateur gemakkelijk beweren dat de klant dit verzwegen heeft door de foto’s zo te maken dat de speciale situatie niet op de foto's zichtbaar was. Ik ver4moed dat er in de voorwaarden wel een clausule in die richting staat.
Daarom zou ik toch liever een echte installateur komen laten kijken zodat ik hem bij disputen kan aanspreken op het feit dat hij degene is die de vakman is en dat hij dan ook geacht wordt de situatie correct in te schatten.

Reputatie 7
Badge +6

Probleem is het ernstig tekort aan vakmensen . Bij de landelijk werkende installateurs is de kans groter dat het mis gaat heb ik ervaren . Beter een klein bedrijf in de buurt zoeken met een goede naam . Dacht ik de laatste keer zelf ook te doen . Wat gebeurde er ? Nadat ik de offerte had getekend bleek dit bedrijf overgenomen te zijn door een grote keten . Er werden vier domme fouten gemaakt en het was onmogelijk om dat hersteld te krijgen . Pas na het indienen van een formele klacht kreeg ik eindelijk een monteur , die weer fouten maakte . Gelukkig zag ik het voordat hij de deur uit was en herstelde hij dat …..Dus maar weer opnieuw op zoek naar een goed bedrijf . 

Reageer