Opdringerig telefonisch energie verkoper

• 25 January 2023
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

Vandaag ben ik gebeld door een energie verkoper die beweerde dat ik met ze heb afgesproken dat ik met ze heb afgesproken dat ze mij konden contacteren wanneer ze een voordeliger aanbod voor mij zouden hebben. Verder zei hij dat hij mij een aanbieding kon doen omdat ik in  verband met de energieplafond minder verbruik (huh).

Nu kwam het verhaal mij niet bekend voor bovendien wilde hij de naam van de leverancier waarvoor hij belde niet geven. Hij werd nogal bot toen ik voor de tweede keer vroeg namens welk leverancier hij belt.

Hij reageerde iets wat ongeduldig door te zeggen hoe vaak moet ik het nog zeggen lieve mevrouw?

Ik heb opgehangen.

Ik zag ook dat ik regelmatig door hetzelfde nummer (+31202091604) werd gebeld in de afgelopen weken maar niet had opgenomen.

Ik vraag mij af of meer mensen zo zijn benaderd. 

3 reacties

Ja, dat gebeurt nog steeds en ze richten zich speciaal op ouderen, de hoogbejaarde vader van een vriend van mij is er ook weer ingeluisd. Wat mij betreft geven ze die lui een ongelofelijke financiële douw en pakken ze de energiemaatschappij(en) die zakendoen met dit soort smeerlappen zelfs dubbel.

Ook last van gehad vandaag, vaker met telnrs uit A'dam, als je door hen heen prikt hangen ze direct op.

Reputatie 6
Badge +7

@Mardeli Het tel. verwijst inderdaad naar een zakelijke markt voor energie in/verkoop voor ondernemers.

Met het tel. komt vanzelf op de site.

Een aantal bekende partners: automotieve groep met vele automerken, grote hotel/restaurant keten, dievries food, horeca groothandel.

Contacten met deze partners kunnen dus uw telefoonnummer en misschien meerdere gegevens van u “per ongeluk” gelekt hebben.

Reageer