Consumentenbond.nl

Overstappen naar Greenchoice, is dat aan te bevelen?

• 10 november 2019
  • 8 reacties
  • 1664 Bekeken

Uit mijn persoonlijke aanbod blijkt dat ik voordelig(er) uit ben door over te stappen van Essent naar Greenchoice (driejaarscontract). Is dat aan te bevelen? Wie heeft er goede/slechte ervaringen met een overstap naar en aansluiting bij Greenchoice en wil die via dit forum met mij delen?

8 reacties

Ik ben al jarenlang heel tevreden gebruiker van Greenchoice.

Badge +2

2 jaar geleden overgestapt van Essent naar Greenchoice. Prima. Alleen in de winter overstappen is duurder dan in de zomer i.v.m. eindafrekening, en dat was een tegenvaller, maar daar Greenchoice niets aan doen.

Ik ben klant vanaf de datum dat je over kon stappen. Was dat juli 2006? Eerst alleen voor electriciteit, later ook voor gas. Aanvankelijk met een variabel tarief dat 0,5 cent lager was dan het tarief van de netbeheerder. Later tegen het tarief voor FNV leden, dat steeds voor een jaar vaststond. Als ik vergeleek met andere aanbieders was het Greenchoice-FNV tarief steeds het goedkoopst, behalve  eind 2018. Toen heb ik niet besloten om voor de goedkoopste te gaan, omdat ik goede ervaring met Greenchoice had.

Nou, ik heb nu hele slechte ervaringen met greenchoice. Jaren ging het goed maar nu heb ik over 2019 opeens bijna een verdubbeling van de te betalen factuur. De rekening wordt niet onderbouwd en ik wordt door greenchoice naar liander en van liander weer naar greenchoice verwezen.

Nou, ik heb nu hele slechte ervaringen met greenchoice. Jaren ging het goed maar nu heb ik over 2019 opeens bijna een verdubbeling van de te betalen factuur. De rekening wordt niet onderbouwd en ik wordt door greenchoice naar liander en van liander weer naar greenchoice verwezen.

U beseft dat de meting van uw verbruik (in uw geval blijkbaar) door Liander uitgevoerd wordt en dat Greenchoice daar geen partij in is? Als Liander aangeeft dat u X verbruikt hebt stuurt Greenchoice u een rekening voor X.  Greenchoice plaatst de meter niet, Greenchoice leest de meter niet uit en Greenchoice kan u ook niet helpen als u het niet eens bent met de stand van de meter.

En wat bedoelt u met niet onderbouwd? Als u geen gespecificeerde rekening hebt gekregen van het jaar met aantallen kwh en m3 en de tarieven dan is er inderdaad sprake van een grove wanprestatie. Als u ze gevraagd heeft waarom ben ik meer kwh en/of m3 gaan verbruiken dan zullen ze u dat hopelijk niet kunnen vertellen want anders worden de privacy regels met voeten getreden.

Reputatie 1
Badge

Vanuit het oogpunt van duurzaamheid is het zeker aan te bevelen. Bovendien zijn de tarieven scherp geprijsd. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar Greenchoice en het bevalt prima. Greenchoice kent bovendien een mooie terugleververgoeding van € 0,11 per kWh. Dat is interessant voor eigenaren van zonnepanelen je meer teruglevert dan dat je zelf gebruikt. De klantenomgeving waar je kunt inloggen is compleet. Bovendien biedt Greenchoice een app.

Reputatie 7
Badge +7

Greenchoise is een duurzaam energiebedrijf dat uitsluitend groene energie levert. Het bedrijf is  opgericht in 2001 door Michiel Rexwinkel, John Appeldoorn en Rob van Rees. Het energiebedrijf  Qurrent, in 2014 opgericht, is door Greenchoise overgenomen. Echter Greenchoise zelf is qua aandelen  voor 70% in handen van Energie Concurrent en voor 30% van het Rotterdamse energiebedrijf Eneco, dat nu van Mitsubishi en Chubu uit Japan is. Greenchoise is altijd een nette maatschappij geweest, aanbevelenswaardig, maar of het zo blijft? Groet Leo.

Van ANBO heb ik inmiddels vernomen dat de afgelopen paar jaar de gasprijzen door verhoging van de belastingen en van de levering enorm zijn gestegen. Zou dat een van de redenen kunnen zijn van deze enorme verhoging?

En is vloerverwarming zoveel duurder in het energieverbruik? Ik kan alleen maar vinden dat het energie zuiniger is.
Mijn meters in huis zijn meerdere malen vervangen. Reden onbekend. Heeft het meten van de huidige meter dan wel zin? En liander laat je er ook voor betalen. En ik moet al zo veel betalen.

Trouwens, is de elektriciteit prijs gekoppeld aan die van de gasprijs. Of is de elektriciteitsprijs lager?

Reageer