Plotseling hoog/laag tarief met slimme meter

• 16 November 2017
  • 2 reacties
  • 8113 Bekeken

Badge
Sinds 9 oktober een slimme meter gekregen. Vandaag, bij controle van het verbruik, ontdekte ik dat ik plotseling een hoog/laag tarief verbruik voor stroom heb. Ik heb in deze woning met mijn oude meter altijd een enkel tarief voor stroom gehad, Niemand heeft mij verteld dat je met een slimme meter alleen maar hoog/laag tarief kunt gebruiken. (Bleek bij navraag bij mijn leverancier). Ook mijn jaarcontract (tot 1 mei 2018) is aangevraagd voor enkel tarief. Had ik dit eerder geweten had ik mijn verbruik kunnen aanpassen en apparaten met veel stroomverbruik 's nachts laten draaien.

G.Jansen

2 reacties

Sinds 9 oktober een slimme meter gekregen. Vandaag, bij controle van het verbruik, ontdekte ik dat ik plotseling een hoog/laag tarief verbruik voor stroom heb. Ik heb in deze woning met mijn oude meter altijd een enkel tarief voor stroom gehad, Niemand heeft mij verteld dat je met een slimme meter alleen maar hoog/laag tarief kunt gebruiken. (Bleek bij navraag bij mijn leverancier). Ook mijn jaarcontract (tot 1 mei 2018) is aangevraagd voor enkel tarief. Had ik dit eerder geweten had ik mijn verbruik kunnen aanpassen en apparaten met veel stroomverbruik 's nachts laten draaien.

G.Jansen

Dat is niet bij elke energieleverancier het geval. Ik kan bij Vandebron gewoon enkeltarief kiezen ondanks dat ik een slimme meter en zonnepanelen heb. Overigens scheelt dat heel weinig voor mij. Denk aan 5 a 10 euro per jaar. Dit is wat Vandebron zegt:

Het enkeltarief is voordeliger als je minder dan 55% in het daltarief verbruikt. Het dubbeltarief is voordeliger als je meer dan 55% in het daltarief verbruikt. Opwekking gebeurt grotendeels in het normaaltarief .
Badge
Bedankt voor je reactie
OK, het zal weinig schelen maar het ging mij erom dat ze het hadden moeten melden, zodat ik mijn "stroomvreters" meer in de daluren kan laten draaien. Ik wilde er daarom ook anderen op attenderen.
Wel vreemd dat mijn energie leverancier (Budget Energie) zegt het niet te kunnen veranderen. Ik ga het daarom ook nog eens bij netbeheerder LIANDER navragen

G. Jansen

Reageer