Consumentenbond.nl

Prijzen van de Bron flink gestegen

Tot mijn verrassing zag ik op de jaarafrekening van 2018 dat de kale prijzen voor gas en Electra bij van de Bron flink gestegen zijn in vergelijking met 2017.
elektra is van 4 cent naar 8 cent gegaan
gas van 21 naar 27 cent.

Heb je een energiezuinige ketel aangeschaft en zonnepanelen en blijf je toch hetzelfde bedrag per maand betalen.
groene stroom is mooi maar zo komt de rekeningnummer bij mij uit.

Hoe ervaren anderen dat?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Heb je geen contract voor 1 of 3 jaar, dan betaal je de variabele prijzen bij een energieleverancier die ieder half jaar vastgesteld worden op meestal 1 januari en 1 juli.
Meestal, eigenlijk altijd, zijn die hoger dan de contractafspraken.

Kijk en vergelijk voor vaste prijzen gedurende langere tijd:
Energievergelijker | Consumentenbond
Deze tot voor kort zeer goede energieleverancier is volledig de weg kwijt, met name de klantenservice.

Ik ga er zo snel mogelijk weg.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb zelf nog geen eindrekening gehad, wel een tussentijdse verhoging dat mijn maandbedrag omhoog ging van € 100,- naar € 110,- hetgeen een gevolg zou zijn van de gestegen energiebelasting en daar kan ik me iets bij voorstellen met deze overheid.

Immers, ander voorbeeld, in 2021 gaat het schijventarief van 4 naar 2 schijven, omgekeerd gaat de BTW omhoog maar dat gaat niet in 2021 gebeuren.
Reputatie 7
Badge +5
Ben bij Eneco van € 131 naar € 151 gegaan . Vind ik nogal fiks. Ik krijg wel meestal terug bij de jaarafrekening , dus ze schatten aan de hoge kant. Afgelopen sept bij de jaarafrekening € 37,39 terug gehad.
Ik kreeg over het afgelopen jaar ook een aanzienlijk bedrag terug maar blijf wel op hetzelfde maandtarief.
hebben we dus geïnvesteerd en bespaard en dan merk je er nog niets van.
hoe kan ik dan de investering terugverdienen..
Reputatie 7
Badge +5
Ga er maar van uit dat het gas nog veel duurder wordt via steeds hogere energiebelasting. Ik vermoed dat de overheid een spaarpot aan het vormen is om subsidie te kunnen geven als we gedwongen worden om van het gas af te gaan . Subsidie is altijd een sigaar uit eigen doos , want het is afkomstig van door ons allen opgebracht belastinggeld.
Reputatie 4
Badge +3
er worden hier her en der wat appels met peren vergeleken. Je moet uiteraard wel het actuele tarief gebruiken als je de besparing wilt berekenen. Een tariefsverhoging werkt dus ook gewoon door.

Reageer