rare berekening energievergelijker

• 24 July 2016
  • 1 reactie
  • 240 Bekeken

hallo,

ik heb een contract van 1 jaar bij budget energie

De energievergelijker geeft aan dat ik met Nuon 101€/jaar bespaar

echter als ik invul dat Nuon mijn leverancier is, is de uitkomst:

met budget energie bespaar ik 309/jaar

het bedrag/jaar bij budget klopt op enkele €'s na met de berekening van de vergelijker

hoe zit dit eigenlijk in elkaar?

1 reactie

Badge
Wij vergelijken de contracten uit de Energievergelijker met het modelcontract dat de leverancier die je als je huidige leverancier invult, aanbiedt. In de Energievergelijker kan je naast het woord 'je besparing' (bovenaan) op de 'i' drukken. Vervolgens opent deze tekst:

'Voor het berekenen van je besparing vergelijken wij de aanbiedingen met het modelcontract omdat je deze tarieven waarschijnlijk gaat betalen zolang je niet overstapt. Het modelcontract is een landelijk standaard contract dat elke leverancier aanbiedt. De opzet en voorwaarden ervan zijn altijd gelijk. Alleen de tarieven verschillen per leverancier.' Als vervolgens per aanbieding op het weergegeven besparingsbedrag wordt geklikt, opent de volgende tekst: 'Het modelcontract is een landelijk standaard contract dat elke leverancier aanbiedt. De opzet en voorwaarden ervan zijn altijd gelijk. Alleen de tarieven verschillen per leverancier. Wij vergelijken de aanbiedingen met dit modelcontract omdat je deze tarieven waarschijnlijk gaat betalen zolang je niet overstapt.' Als je dus een andere leverancier invult als zijnde je huidige leverancier, wordt er een andere berekening gemaakt omdat vergeleken wordt met een modelcontract van een andere partij.

Reageer