Op basis van het recente onderzoek van consumentenbond (https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2022/helft-energieleveranciers-betaalt-te-weinig-voor-teruggeleverde-stroom) ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken naar het terugleveringsbedrag van mijn huidige leverancier vandebron.
Tot mijn schrik zie ik dat deze een zeer laag terugleveringstarief heeft, dit terwijl ik op basis van de goede naam en specifiek na het onderzoek van de consumentenbond over de beste duurzame/groene energieleverancier via energiecollectief het contract aangegaan.
Ik ben afwachtende van een flinke investering in nieuwe zonnepanelen, die ik volgende maand op het dak verwacht. Hierbij is mijn rendementsberekening door deze nieuwe informatie een stuk minder interessant.
Los van het feit dat ik het net zoals de consumentenbond belachelijk vind dat er niet een regel is die stelt wat een billijke vergoeding voor teruglevering moet zijn, ben ik zeer ontevreden over het bedrag van vandebron.
Nu mijn vraag:
Ik zag in mijn originele contract van vandebron destijds de volgende informatie staan:

Heb ik daarom met teruglevering geen recht op het tarief dat hier benoemt staat? Of hebben deze bedragen van teruglevering een impact op iets anders?
Bedankt voor de uitleg,
Mvg, Menno Pietersen