Saldering regeling zonnepanelen

• 11 November 2022
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Ik zag op tv, en naderhand ook in de krant, dat “Budget Energie” alsnog over gaat tot het salderen over een periode van een jaar. Ik heb het over de opbrengst van zonnepanelen.

Hierin zou ook de “consumentenbond” aan meegewerkt hebben. Een goede ontwikkeling.

Mijn energie betrek ik van “Vrij Op Naam”. Ik kwam aan die firma een tijd geleden via een aanbeveling van de “Consumentenbond”.

Deze firma saldeert ook per maand. Voor de stroom die ik eerder terug leverde krijg ik VIJF eurocenten per kWh terug. Dat voelt als zeer onbehoorlijk.

Ik verzoek de Consumentenbond bij “Vrij Op Naam” druk uit te oefenen om dezelfde stap te maken als “Budget Energie” heeft gedaan.

Met vriendelijk groet,

Lex Hartogensis

4 reacties

Badge

Ik heb zonnepanelen en 4876kw opgewekt, verbruikt 2480kw, terugeleverd aan het net 3787kw, verschil 1307kw heb ik vergoedgekregen van het energiebedrijf, maar wat gebeurt er met de 1089kw die ik meer heb opgewekt dan teruggeleverd dat begrijp ik niet helemaal

Reputatie 6
Badge +5

Die 1089 kWh heeft u verbruikt buiten de meter om. Dus die is opgegaan terwijl uw zonnepanelen stroom produceerden. Eigenlijk is uw stroom verbruik niet 2480, maar 3569 kWh. 

Ik heb … verbruikt 2480kw,

Hier moet dus in plaats van verbruikt de woorden ingekocht van de leverancier staan.

Badge

oke dank je wel

Reageer