slechte ervaring met Kieszon

• 8 September 2016
  • 9 reacties
  • 2691 Bekeken

Meegedaan aan de collectieve inkoop van zonneenergie via vereniging eigen huis / consumentenbond. Installatie door Kieszon. Een pluim voor Theo@Kieszon: uitstekende advisering en werkelijk een passie voor het produkt. De afknapper kwam bij het kontakt met dave@kieszon:

issue: na oplevering werkt het portaal niet (wifi module was nog niet geinstalleerd).

reaktie van dave; u hebt het portaal niet nodig, u kan de produktie direkt van de inverter (op zolder) aflezen ..

issue: de solaredge inverter maakt een hard ratelend geluid als de inverter warm wordt (zonnige dagen > 25 graden). ik denk dat er iets niet goed is.

reaktie van dave: de installatie levert stroom, dus de levering is gereed. u heeft garantie, dus nu niet zeuren over het geratel. Als er echt ies misgaat (kortsluiting ? ontploffing ?) lossen we het op.

issue: na aandringen en direkt overleg met Theo (dank, Theo !) de ratelende ventilator vervangen. Helaas, daarna resoneert de inverter (de hele behuizing rammelt) bij bepaalde toerentallen van de ventilator. Een verslechtering. Ik vraag Kieszon de hele inverter te vervangen.

reaktie van dave: sorry, wij kunnen de inverter niet teruggeven aan de leverancier en willen zelf ook niet met die inverter blijven zitten.

Ik zeg: beste dave, ik heb 10% van de eindfaktuur ingehouden tot de oplever-problemen zijn opgelost. Ik wil graag betalen, zodra jullie geleverd hebben conform afspraak. In dit geval: de inverter hebben vervangen door een goed werkende inverter.

reaktie van dave: wij zullen de incasso procedure starten ..

lIk run zelf een bedrijf, business-to-business. Ik zou bij mijn klanten met dit gedrag niet wegkomen, zou het ook niet willen. Het betreft een installatie van 15.000 Euro, een investering die 25 jaar mee moet gaan, deel van het huis. Ik ben teleurgesteld: een prachtig projekt dat op deze manier moet eindigen met een kater en een vertrouwensbreuk met de leverancier. Zijn er meer consumentenbond-leden met dezelfde ervaring met Kieszon ?

Willem Mulder

9 reacties

Geachte heer Mulder,

Wij betreuren het zeer dat u ontevreden bent over onze dienstverlening en service. Dagelijks realiseren wij kwalitatief hoogwaardige zonnestroom installaties met een grote klanttevredenheid. Uiteraard willen wij ook graag dat u tevreden bent over KiesZon en de producten die wij leveren. Helaas is dat nog niet gelukt ondanks de verschillende contactmomenten die wij met u gehad hebben en de twee bezoeken van een servicemonteur. Na het vervangen van de ventilator in de omvormer constateerde hij geen problemen meer.

U heeft na het bezoek aangegeven op sommige momenten enige resonantie te horen als u dicht bij de omvormer staat. Wij hebben u gevraagd dit geluid op te nemen zodat wij het kunnen beoordelen. Mogelijk kunt u dat spoedig aan ons sturen zodat wij u verder van dienst kunnen zijn. Uw bericht dat u op dit forum plaatste had u vanmorgen reeds naar ons gemaild en dit is direct opgepakt. Verder contact onderhouden wij via mail en/of telefoon en niet via dit openbare forum.

Met vriendelijke groet,

KiesZon
Geachte mevrouw, heer Van Rheenen,

Dank voor uw reactie. U geeft aan problemen te ondervinden met het instellen van uw wifi. Dat vinden wij vervelend en willen u daar graag mee ondersteunen. Uw naam 'Van Rheenen' staat niet in ons klantsysteem. Mogelijk heeft u contact met ons gehad onder een andere naam, dat gebeurt vaker. Indien u een mail stuurt naar info@kieszon.nl nemen wij contact met u op en proberen wij u naar tevredenheid te helpen.

Met vriendelijke groet,

KiesZon
Dank voor uw positieve en kritische reactie op onze prestaties. Wij willen elke dag leren en verbeteren. Fijn dat u ons daarbij ondersteunt. Uiteraard doen wij ons uiterste best om de enkele keer dat wij een fout maken deze zo snel en zorgvuldig mogelijk op te lossen. Ook in deze situatie(s) doen wij dat.

Nogmaals dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

KiesZon
Hierbij een status update van de door mij beschreven problematiek met Kieszon:

Ik heb Kieszon uitgenodigd de wederzijds erkende openstaande brobleempunten binnen een redelijke termijn van 14 dagen op te lossen, en aangekondigd dat ik een onafhankelijke derde partij na 14 dagen een opleverings-kontrole zal laten doen. Als er geen ernstige tekortkomingen meer zijn, wordt de laatste 10% netjes en direkt betaald.

Ik reken erop dat Kieszon, zoals door hen op dit forum wordt benadrukt, ook daadwerkelijk de wederzijds erkende problemen oplost. Over 14 dagen weet ik of de reaktie van Kieszon op dit forum ook omgezet is in konkrete aktie.

Ik reken op het laatste, omdat ik niet zou begrijpen wat Kieszon wint met uitstel of afstel, het zou niet passen bij het bedrijfsprofiel dat Kieszon voorstaat. Time will tell ...
Hierbij een laatste status update:

Kieszon heeft de positieve attitude, als reaktie op mijn klacht, waargemaakt. VEH en consumentenbond hebben een construktieve rol gespeeld, maar het is uiteindelijk Kieszon geweest die gekozen heeft voor een doortastende no-nonsense probleemaanpak, en alle geschillen met een goed georganiseerde aktie heeft opgelost. Dank aan allen die hebben bijgedragen.

W. Mulder
Ik heb mij via de Consumentenbond aangemeld voor het plaatsen van zonnepanelen. Middels vereniging eigen huis kom je uiteindelijk terecht bij een installateur of een firma die de belangen gaat behartigen. Tot zo ver ging alles goed. Echter om een offerte te laten maken moet ik aan Yellow Step Solar B.V 50% vooruit betalen om de zaak opgestart te krijgen.

Stel, het is om wat voor reden niet mogelijk om een installatie te plaatsen hoe gaat het dan met de 50% aanbetaling. Volgens mij is het zo dat er ten alle tijden eerst een offerte wordt gemaakt en worden eventuele bijzonderheden plus of min hierin verwerkt. Zo weet je exact wat je kan verwachtten. Daar zijn tenslotte offertes voor. Nu vind dit achteraf plaats nadat het eerste deel is voldaan. Sorry maar ik vind dit niet de werkwijze die de consumentenbond nastreeft. En van enige transparantie is in deze helemaal geen sprake.
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor dit signaal R.F. Tellier, we gaan het na en komen er op terug!
Geachte heer Tellier, Vervelend om te horen dat u problemen heeft ervaren omtrent het proces bij de aanschaf van uw zonnepanelen. Wij hebben u zojuist een mail gestuurd waarin wij beschrijven wat precies de gebruikelijke gang van zaken is (u kunt dat ook bekijken op www.kieszon.nl/veh). In de mail geven wij ook aan dat de aanbetaling pas bindend is voor een opdracht. Voor dat dit gebeurt proberen wij alle technische zaken met u te bespreken omtrent uw zonnestroominstallatie en in dit adviesgesprek komen dus ook de mogelijke maatwerkkosten terug. Tevens kunt u er dan nog altijd voor kiezen om iemand ter plekken te laten komen kijken om de laatste antwoorden te geven op mogelijke technische vragen/problemen. Wij hopen dit proces toch netjes voor u in orde te kunnen maken zodat u toch een mooie zonnestroominstallatie gerealiseerd krijgt, die aansluit op uw specifieke situatie. Indien u vragen heeft omtrent uw aanbod via de Collectieve Inkoop Zonnepanelen mag u natuurlijk ook altijd via uw klantenpagina deze vragen stellen. Wij proberen deze dan zo snel mogelijk te beantwoorden. Vriendelijke groet, Team KiesZon
Badge
November 2015 via VEH/consumentenbond een overeenkomst afgesloten met Kies Zon/Greenchoise/Yellow step (of iets dergelijks) . Moest direct 50% (=€10.000) aanbetalen. Na veel vragen en zeuren en dreigen met annuleren zijn de panelen uiteindelijk in April 2016 geplaatst. WiFi van de 2 Growatt omvormers heeft nooit gewerkt. Na eerst zelf de schuld te hebben bleek het moederbord van 1 omvormer stuk. Na twee maanden was dit ook opgelost maar bleek de Wifi nog steeds niet te werken. Controle op werking dus onmogelijk. Energie afrekening na een jaar was een grote teleurstelling. Ging er 20 jaar over doen om het terug te verdienen. Weer eindeloos bellen met die helpdesk snotapen. Bleek weer een omvormer stuk. 3 maanden over gedaan om deze te vervangen. Maand na nieuwe omvormer ging ook de ander kapot. Heb dus in een jaar tijd 4 omvormers gekregen. Ruim €1100,- aan energie misgelopen. Vergoeding middels een zotte berekenmethode €200,-.
Probeer nu alweer 2 maanden er achter te komen hoe je de App kunt downloaden voor de inmiddels draadloze verbinding. Niet eens een reactie.
Reken bij dit bedrijf op helemaal niets. Dozen schuiven en problemen afschuiven is het enige wat ze kunnen. Vervelendste is echter dat de overeenkomst met bemiddeling van de VEH/Consumentenbond tot stand is gekomen. Ging er van uit dat deze organisaties de bedrijven zou screenen. Doen ze dus niet en lijkt het er meer op dat ze gesponsord worden door deze bedrijven. Er dus voor betaald krijgen om mee te mogen doen.
Als je al aan de zonnepanelen wil (raad ik ten zeerste af - vele andere, echte groene manieren om niet je geld kwijt te raken) koop ze dan bij een zonnefarm of windmolen park. Eventueel bij een plaatselijke installateur die je ergens op kan aanspreken. Niet bij dozenschuiver Kies Zon.

Reageer