Slimme meter met storing, Oxxio wil gasstanden niet meer via medewerker verwerken

• 4 August 2022
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

December 2021 ben ik verhuisd. Helaas viel ons gelijk op dat de slimme meter het niet doet in het doorgeven van de gasstanden (wel voor elektriciteit). Maar dit leek geen probleem, want ik kon de meterstanden via de klantenservice doorgeven. Dan verscheen het vanzelf ook in de app, met de bijbehorende kosten per maand. 

Afgelopen maand stuurde ik mijn gebruikelijke bericht naar de klantenservice, maar kreeg tot mijn grote verbazing te horen dat medewerkers de meterstanden niet langer voor mij 'kunnen' verwerken. Met als reden dat er al een slimme meter aanwezig is in huis.  

Ondanks meermaals aandringen kreeg ik niet te horen waarom ze dat nu ineens niet meer kunnen (willen?), terwijl het voorgaande maanden geen enkel probleem was. 

​​​​​​En dat die slimme meter, die inderdaad in het huis aanwezig is, het al 8 maanden niet doet maakt niets uit.… 

De medewerker verzekerde mij dat als de slimme meter het niet zou doen ze de standen aan het eind van het jaar wel zullen vragen, ja dat lijkt me logisch. Maar wie zegt dat zij het verschil tussen Dec 2021 en 2022 dan eerlijk verwerken? 

Ik heb een losvast contract, wat betekent dat de tarieven kunnen schommelen. (Wat vast en zeker gebeurt nu, met de internationale spanningen) En dan is er straks geen enkele manier om er achter te komen of het bedrag terecht is...

Heeft iemand tips wat ik nu kan doen?

(Ik heb al contact opgenomen met de beheerder van de slimme meter, maar die was al op de hoogte van de storing en heeft daar verder blijkbaar niks mee gedaan) 

Ik vrees echt voor een hoge jaarrekening die uit de lucht komt vallen straks, zonder dat ik kan controleren of dat terecht is! 

2 reacties

Een storing in het doorgeven van de gasstanden is voor de netbeheerder geen reden om onmiddellijk actie te nemen. Ik weet niet hoe groot de drukte bij uw netbeheerder is maar het kan wel eens een jaar duren voordat die tijd hebben. Als u een normaal contract had zou eea ook geen probleem zijn want dan geeft u een of twee keer per jaar de stand door en de rest maakt financieel dan niet uit. Nu u echter een contract heeft met schommelende prijzen lijkt uw leverancier welhaast verplicht u de mogelijkheid te bieden die standen zelf regelmatig door te geven of u om te zetten naar een contract met vaste prijzen.

Als de meter zoem knetter geluiden maakt of raar ruikt 0800-9009 bellen.
Dan komen ze direct.

Reageer