Consumentenbond.nl

Stedin slimme meter

• 12 januari 2020
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

In juli is in mijn bedrijf een slimme meter geplaats ( uitstel betekend €180 voor eigen rekening) Al 26 jaar 3 x 25 ampere (staat ook op de afrekening van eneco)nu blijkt bij nacontrole dat ik 3x 35 ampere gebruikt heb al die jaren. Uit coulance zal stedin niets extra rekenen hierover. Toeval wil dat ik nog iemand kent die een praktijk thuis heeft en dus een zakelijke overeenkomst heeft net als ik. Echter exact dezelfde brief gehad, met daarin een verschil van een bedrag van zo'n €674 extra meer per jaar aan deze aansluitwaarde. Is dat een manier om de gratis geplaatste slimme meters ook terug te verdienen? Iemand ook hetzelfde meegemaakt. Gaat dus vooral om de ( klein)ondernemers,die kunnen dat wel betalen toch?! Vreemde pratijken

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Als jij op je nota hebt staan dat je 3 x 25A hebt in je bedrijf. Dan is dat zo.
Dat een monteur van het energie bedrijf er per vergis andere zekeringen in heeft gezet is niet jouw fout.
Je moet dan ook de netwerkbeheerder vragen de juiste zekeringen te plaatsen.
Als klant ben je een Leek en mag je verwachten dat de AVP de juiste zekeringen geplaatst heeft.
Dit soort fouten komen wel vaker voor weet ik uit ervaring, ik ben zelf ook een BEI-VP geweest.

Reageer