Consumentenbond.nl
Vraag

Te hoge kosten gasverbruik in rekening gebracht

• 29 november 2019
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

In de afgelopen 4 jaar is door mijn Energie leverancier de kosten voor >4000 M3 gas in rekening gebracht, terwijl ik <4000M3 gas gebruikt heb.

Door Liander wordt aangevoerd dat dit gebaseerd is op een bepaalde correctie formule die men gebruikt waarin oa gasdruk op de leiding en de klimaat situatie wordt gebruikt.

Alhoewel het verbruik rond 3600-3800 zat, vind ik het bijzonder vreemd dat zonder verdere onderbouwing deze kosten in rekening worden gebracht. 

Kan dit zo maar, zonder enige verdere onderbouwing?

Het gekke is dat verleden jaar een slimme meter geplaatst is en dat vanaf dat moment ineens de indicatie op <4000M3 staat. 

Liander kan mij niet aangeven waarom die wijziging nu ineens wel op is doorgevoerd en op < 4000 staat.

Heeft iemand advies op dit gebied? 

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Mogelijk bent u van G10->G6 aansluiting gegaan. normaal kost zo'n verandering 928 euro.. In het verleden is er mogelijk veel meer gas verbruikt en zat er een G10 aansluiting in het pand. 

Reputatie 7
Badge +6

Er hangt een G6 . Het verbruik is al 4 jaar ruim onder het maximum van 4000 m3 . Zelfs die correctieformule krijgt het verbruik niet boven die grens van 4000 m3 denk ik . Zo veel maakt dat niet uit. Volgens mijn zat het probleem in het feit dat toen er een G10 hing , het bijbehorend tarief berekend werd , ook als je voldoende had aan een G6 . Daar zijn in het verleden heel veel klachten over geweest . 

Reageer