Terug leveren elektra in of exclusief BTW

• 12 February 2016
  • 1 reactie
  • 156 Bekeken

Wij leveren met onze zonnepanelen stroom terug.

In de verkoopvoorwaarden van Qurrent staat " U ontvangt een terug leververgoeding van 0,10 cent per kWh ( excl. BTW ) ".

Als ik ( en niet alleen ik ) dit lees gaat mijn eerste gedachten uit dit word dan 0,10 + 21 % BTW = 0,121 cent

Nu bij de jaarafrekening blijkt dat de BTW niet wordt mee berekend bij de creditnota, ik vind dit best wel misleidend, als ze duidelijk waren geweest hadden ze moeten zeggen we vergoeden geen BTW.

In ons geval hebben we het wel over een "schade" van ca 141,- euro dus de moeite waard.

Ook bij Greenchoise werken ze op dezelfde manier.

Mijn vraag hebben wij recht op de BTW van de terug geleverde energie, uiteindelijk maakt het voor de leverancier niet uit of hij BTW vergoed, dat wordt toch in mindering van de voorheffing gebracht.

Of is dit wettelijk geregeld?

1 reactie

Als eerste wil ik even checken: je levert over een jaar gerekend meer terug aan het net dan je afneemt? Tot aan dat bedrag ben je namelijk aan het salderen, en dan speelt die BTW geen rol. Ik neem dus aan de je het hier hebt over de teruggeleverde kWh's boven het van het net afgenomen aantal kWh.

Als je dit inderdaad bedoelt: hier is wettelijk inderdaad niet veel over vastgelegd. Op onze website vind je nog wat meer informatie.

Reageer