VAN DE BRON

• 7 December 2015
  • 2 reacties
  • 823 Bekeken

Wij (ik en mijn echtgenote) hebben vandaag de energie vergelijker van de Consumentenbond benut. Hierdoor zijn wij uitgekomen bij de leverancier: "VAN DE BRON", Welke ons, middels onze jaarverbruik-opgaven bij onze huidigen leverancier Energie Direct, ons kenbaar maakte dat zelfs ons maandelijkse voorschotbedrag met € 70,- zou dalen. Na 2 jaar Energie Direkt, kozen we deze middag voor "VAN DE BRON". Klant worden bij "VAN DE BRON":.?.... Dat kunnen echter alleen mensen zonder lopende leningen en daarmee een BKR notatie! (Wij hebben dus een account Wehkamp en dergelijke) of wij wel even tevoren een borg ad € 300,- voor energie en € 500,- voor de de gas leverantie over willen maken, omdat wij anders niet kredietwaardig zouden zijn !!!! Pure discriminatie.....heb meteen geanuleerd!!

2 reacties

Dit is dus in essentie het systeem dat de Nederlandse Energie maatschappij heeft ingevoerd maar dan alleen voor mensen die al een lening hebben lopen. Een borg storten of vooruitbetalen komt op hetzelfde neer. Als ze dan ook de aller aller goedkoopste zijn kan ik er nog wel mee leven.

Wij (ik en mijn echtgenote) hebben vandaag de energie vergelijker van de Consumentenbond benut. Hierdoor zijn wij uitgekomen bij de leverancier: "VAN DE BRON", Welke ons, middels onze jaarverbruik-opgaven bij onze huidigen leverancier Energie Direct, ons kenbaar maakte dat zelfs ons maandelijkse voorschotbedrag met € 70,- zou dalen. Na 2 jaar Energie Direkt, kozen we deze middag voor "VAN DE BRON". Klant worden bij "VAN DE BRON":.?.... Dat kunnen echter alleen mensen zonder lopende leningen en daarmee een BKR notatie! (Wij hebben dus een account Wehkamp en dergelijke) of wij wel even tevoren een borg ad € 300,- voor energie en € 500,- voor de de gas leverantie over willen maken, omdat wij anders niet kredietwaardig zouden zijn !!!! Pure discriminatie.....heb meteen geanuleerd!!

Geplaatst door JWN van WIJK op Dec 7, 2015.
Ik ook werd verzocht eerst even 800 euro borg te betalen vanwege lage kredietwaardigheid. heb met edr gebeld en komt In mijn geval door een schuld in afgelopen 8 jaar. deze schuld heb ik al in zijn geheel afbetaald en ik betaal al jaren netjes mijn rekeningen. om dan niet geaccepteerd te worden voor door een energieleverancier vind ik nogal overdreven.

ook de hoogte van de borg is nogal zot. ik moet 800 borg betalen om 670 aan product af te mogen nemen. oftewel moet ik 1470 euro betalen. een vooruit betaling van een paar maanden of zelfs het hele jaar zou ik nog in kunnen komen maar met een borg betaal je gewoon dubbel zoveel.

leuk geprobeerd consumentenbond maar mensen die het krap hebben of schulden hebben gehad in een ver verleden en deze lage tarieven het meest nodig hebben, hebben hier helemaal niets aan. jammer.

Reageer